-

OjciecDyrektor : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie zdołają ukryć wszystkich swoich szwindli, stworzyli ekonomistów.

Zagadka kryzysu A.D. 2008

Na początku wspomnę o pewnej tezie, że wszystkie kryzysy są CYKLICZNE. Ta teza zakłada niejako konieczność wystąpienia kryzysu. Pojawia się zatem pytanie kolejne: czy kryzys został zaplanowany czy nie, tzn. wynika ze spontanicznych zachowań ludzkich. Ekonomiści- naukowcy twierdzą, że nie są zaplanowane i zapisują całe tony papieru, aby udowodnić naukowo, racjonalnie swoje racje.

Od razu tu ptzypomina mi się taki żart wypowiedziany przez Roberta Gwiazdowskiego (Centrum Adama Smith'a): jeden ekspert pyta drugiego - O co chodziło w tym kryzysie w 2008? - Zaraz ci to wytłumaczę. - Wytłumaczyć to i ja potrafię!

Tak więc jałowość wszelkich naukowych prób wytłumaczenia kryzysów jest znana. Nie będę powtarzał tu tego wszystkiego, co röżni mniej lub bardziej doświadczeni ludzie powiedzieli i napisali. Skupię się na tym, o czym NIKT nie wspominał, a jeśli się mylę, to nie rozważył tego i nie wyciągnął żadnych wniosków. 

 

Na początku powiem może coś mało odkrywczego, ale notorycznie zapominanego. Otóż o ile w czasie kryzysu od razu, z łatwością zauważa się/identyfikuje się tych, co tracą na kryzysie, o tyle tych co zyskują nie. Żeby zauważyć tych co zyskali i to zyskali najwięcej potrzeba niestety dość sporego upływu czasu - min. 10 lat (a czasem nawet więcej). Tymczasem w przypadku wybuchu kryzysu od razu pojawia się liczne stado "ekspertów", którzy ogłaszają, kto na tym kryzysie zyskuje - a więc i pośrednio go wywołał/zaplanował lub wspierał. 

Tak było i z kryzysem w 2008, o wywołanie którego TRADYCYJNIE posądzono Żydków, bo oni "rządzą finansami" i w ogóle że rządzą.

A jak się ma rzeczywistość do tych twierdzeń? Spróbujmy na zimno, bez emocji prześledzić co nastąpiło w wyniku tego kryzysu i po tym kryzysie (celowo pomijam tu wszelkie wyjaśnienia fachowe/ekonomiczne....to jest zwykła zasłona dymna dla naiwnych).  

1. Merill Lynch - największy na świecie broker giełdowy.....oczywiście żydowski - został przejęty (za 1$ + zobowiązania ML) przez  Bank of America. ML to była potęga i nagle został wchłonięty, czyli dotychczasowi właściciele pożegnali się ze swoją własnością. 

 

2. AIG - kolos ubezpieczeniowy......też żydowski - został przejęty przez państwową firmę MetLife (czyli znacjonalizowany). Też za friko + zobowiązania AIG. Jak to powiedziano wprost "musieliśmy  ratować AIG, bo skutki upadłości byłyby katastrofalne dla całego świata". No i uratowali. Oczywiście dotychczasowi właściciele też nie dostali nic.

 

3. Citigroup - właściwie kilka instytucji pod nazwą CITI - w tym i bank Citibank.....też żydowski. Jeden z najwiekszych banków w USA i tym samym i na świecie został de facto przejęty przez państwo. Oficjalnie podano, że dostał 20mld $ na ratowanie płynności  (czyli bieżące zobowiazania) i 308mld $ gwarancji rządowych na swoje dalsze zobowiązania.....w zamian za akcje. Czyli dotychczasowi właściciele nie pożegnali się ze swoimi akcjami, ale w wyniku emisji nowych akcji dla rządu stracili kontrolę nad bankiem (zostali mniejszościowym akcjonariuszem, czyli de facto ich majątek w akcjach tego banku też został znacjonalizowany.....chyba żeby chcieli sprzedać ten swój pakiet....ale tu uwaga: akcje Citibanku spadły poniżej 1$  czyli g****o by im zostało po sprzedaży). 

4. Przestał istnieć bank Lehman Brothers. Bank powszechnie uważany za żydowski, jeden z największych banków w USA. Tak po prostu - zabrakło mu kasy na bieżące regulowanie zobowiazań a nikt nie chciał mu pomóc (czytaj: pożyczyć na horendalnych warunkach kasy).

5. Lehman Brothers upadł, bo inny żydowski bank - Goldman Sachs - przelicytował go w ofercie skierowanej do Warrena Buffet'a (to głowny udziałowiec Berkshire Hathaway - fundusz zarządzający ponad 150 miliardów $ i tzw. "Wyrocznia z Omaha") aby ten pomögł im uratować płynność.....no i uratował ale jak to bywa u wasp'ów (white anglo-saxo protestant) kazał sobie drogo za to zapłacić. No i Goldman Sachs musiał robić cuda dosłownie i w przenośni, aby nie tylko się zwyczajnie odkuć ale i zadowolić swojego wybawcę. Oczywiście wielu "znawców" uznało to za przejaw potęgi GS, nie zauważając że takimi "cudownymi" transakcjami przykuwa uwagę organów nadzorczych, które mogłyby w każdej chwili zmieść z powierzchni ziemi GS za te machlojki (dodam tylko że ostatnio w Malezji GS zawarł ugode z władzami i zgodził się zapłacić kilka miliardów  $ aby tylko nie doszło do spraw sądowych i ujawnienia tego, co on tam narobił). Goldman Sachs jest więc klasycznym straceńcem odciętym chwilowo od stryczka. Nie wszczyna się w USA przeciwko niemu postępowań - poważnych postępowań  - bo jest potrzebny do brudnej roboty, a także jako "żywa tarcza" (tzn. najpierw GS wysyła się do jakiegoś kraju na zbadanie jakiejś sprawy/interesu, a gdy wszystko jest ok, to wtedy ruszają inni....np. w Polsce najpierw pojawiło się biuro GS a potem dopiero JP Morgan).

 

Jak widać po kryzysie 2008 Żydki zostali rozgromieni na terenie USA w branży finansowej. Pytanie najważniejsze brzmi: ZA CO? Za nielojalność! To oczywiste. Choć nie poznamy zapewne nigdy na czym dokładnie polegała ta nielojalność. Problem ten poruszył już Gospodarz w swej książce "Żydzi i imperia", gdzie napisał wprost, że Żydzi od starożytności są zmuszeni lawirować pomiędzy lojalnością wobec swoich ziomków rozsianych po całym globie i prowadzący globalne interesy, a lojalnością władcy dzięki któremu mogą prowadzić wielce zyskowne i interesy. 

Nie da się więc obronić tezy, że Żydzi rządzą światem lub choćby Ameryką. Bo prosze zauważyć, że teraz 12 lat po tym kryzysie najwięcej zyskały na nim banki wasp'ów: JP Morgan, Morgan Stanley, Bank of America, Wells Fargo. 

Dodam jeszcze że rząd USA sprzedawał  później swoje akcje w Citi i w AIG ròżnym funduszom. Na uwagę zasługują dwa z nich: BlackRock oraz Vanguard Group. To są obecnie dwa największe na świecie fundusze inwestycyjne - pierwszy dysponuje aktywami 8.6bln $ (tak, biliony), a drugi 6.7bln $. Niestety trudno mi zbadać, kto jest tam tak naprawdę właścicielem, bo pojawiają się jako udziałowcy inne spółki, a te inne spółki znów mają jakieś kolejne spółki za swoich udziałowców.  Idealna metoda na ukrycie właściciela....może ktoś zawzięty dojdzie do kłębka. Choć nie zawsze sie ludzie ukrywają, np. taki trzeci na świecie fundusz Fidelity o aktywach 4.9bln $ ma wyraźnie wskazaną osobę (czy raczej rodzinę) i z nazwiska nie jest to raczej jakiś aszkenazy czy sefard.

 

Tak więc pozostawiam wszystkich z tą zagadką: ZA CO?

 

 

 

 

 



tagi: żydzi 

OjciecDyrektor
21 lutego 2021 13:44
78     3626    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ThePazzo @OjciecDyrektor
21 lutego 2021 15:02

A kto jest właścicelem FED ? i czy prezesi tej instytucji nie są żydkami?

FED jest w rękach prywatnych.

I czy przy powołaniu tego Banku żydki nie wysterowały Wilsona?

Przecież to FED zarządza de facto finansami USA.

Norman Finkelstain mowił kiedyś o tym, że walka o władze i pieniądze miedzy żydami jest ostra - i nikt tam się specjalnie nie oszczędza jednak zwycięzcą jest zawsze żyd nie goj.

Patrząc jak wyglądała wizyta Benjamina w Kongresie ja nie mam złudzeń co do tego kto rządzi w USA - i bynajmniej nie są to protestanci...

Kto jest właścielem największych funduduszy inwestycyjnych nie wiadomo a to one najbardziej skorzystały na kryzysie - wniosek walka o kase mogła odbyć się w "rodzinie".

Inna hipoteza - ZA CO - za nieustające poparcie USA dla Izraela np.

Za duzo niewiadomych ale ja nadal patrzyłbym na FED.

Pozdrawiam.

 

 
 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ThePazzo 21 lutego 2021 15:02
21 lutego 2021 15:27

Masz błedne wyobrażenie funkcji prezesa. Prezes (i cała reszta podległych mu wice) to ludzie wynajęci, a nie właściciele. Taki wynajęty prezes dużo zarabia ale ponosi odpowiedzialność całkowitą...łącznie z możliwością nagłego zasłabnięcia w prywatnym basenie. Żydzi to teraz nie właściciele (czy jak kto woli osoby kontrolujäce przepływ kasy) ale podwykonawcy. Oczywiście ta smutna dla Żydków  rzeczywistość  jest starannie maskowana. Ale wasp'om nie chodzi o to, aby Żydków upokorzyć ale o to, aby byli posłuszni/lojalni. Dlatego pozwala im się puszyć w massmediach, pozwala im się na odkycie poniesionych strat, ale pod kontrolą wasp'ów. 

 

Wiem że w konfrontacji takich faktów z wiarą, to fakty przegrywają....no ale  adresuję tę notkę do ludzi patrzących trzeźwo na rzeczywistość.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 15:27
21 lutego 2021 15:34

Prezesem zostaje osoba mająca poparcie i zaufanie właścicieli - zazwyczaj.

Nie mam błędnego wyobrażenia co do tej funkcji.

Fakt jest taki, że to FED rządzi interesem bez względu na wiarę jaką się wyznaje.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ThePazzo 21 lutego 2021 15:02
21 lutego 2021 15:35

Co do ZA CO, to mam takie podejrzenia: Żydki zaczęli samodzielnie, bez porozumienia z wadp'ami zawierać jakieś układy z Chinczykami, Rosją i i Londynem odnośnie powstania nowrgo jedwabnego szlaku. Te podejrzenie wzmacnia fakt, że już 2 lata po rozgromieniu Żydków nastąpiła dewastacja (czyli równanie terenu) w krajach arabskich - a przez nie miały iść nitki tego szlaku. Ponadto w 2008 waspy wybrały Obame na swojego prezia, a Obama zasłynął z wrogości wobec Izraela.  

Taka układanka przyczynowo-skutkowa mi powstała.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ThePazzo 21 lutego 2021 15:34
21 lutego 2021 15:42

Kto mianuje prezesa fedu? Prezydent a nie Zydki. Kto mianuje stanowych prezesów fedu? Też nie Żydki. To że Żydek jest prezesem o niczym nie świadczy....tzn. nie o tym że Żydki go wybrały. Przewaga Amerykanów stąd się bierze, że udają gamoni.....a wcale nimi nie są. Dla nich to nawet lepiej, że inni ich za takich uważają bo łatwiej ich wykiwać. Zobacz jak wsadzili na minę żydowskie banki i instytucje finansowe i jak do ostatniej chwili niemalże Żydki nie zorientowali się, że ostatni gasi światło. 

 

Po prostu przeceniają ludzie Żydków. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 15:42
21 lutego 2021 15:55

Myślę, że nie przeceniają tylko zazdroszczą :)

Tak prezes FED jest wybierany przez Prezydenta - i teraz pójde dalej - patrząc na cyrk wyborczy w USA co kilka lat można swobodnie zadać pytanie - a kto tak naprawdę wybiera Prezydenta ;)

Obama rzeczywiście nie kochał Izraela przynajmniej propagandowo ale czy USA wycofało za jego kadencji choć 1 Dolara wsparcia?

Analiza tak czy inaczej jest jednoznaczna - rzeczywiście kryzys AD 2008 zmiótł kilka żydowskich finansowych potęg z tradycjami.

Szczerze mówiąc nie patrzyłem na to w ten sposób.

 

zaloguj się by móc komentować

pazerska @OjciecDyrektor
21 lutego 2021 16:13

Dzień demaskacji na SN :)

zaloguj się by móc komentować

zenekkw @OjciecDyrektor
21 lutego 2021 17:24

Po przeczytaniu tego, tylko pozostaje zapytać czy autor jest naiwny czy nasłany.

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor
21 lutego 2021 17:45

Plus, z dużą ciekawością i przyjemnością czytam Pańskie trzeźwe i realistyczne komentarze, pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zenekkw 21 lutego 2021 17:24
21 lutego 2021 20:07

Nasłany....oczywiście....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zenekkw 21 lutego 2021 17:24
21 lutego 2021 20:11

No i zastanawia mnie dlaczego o mojej naiwności nie napisał Pan więcej niż ten jeden wyraz. Takie jednozdaniowce  sugerują, że nie Pan nic mądrzejszego do powiedzenia.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor
21 lutego 2021 20:40

Absotnie nie jest pan nasłany.Wyraża pan swoją opinię.

Czekałam na pana zapowiedzianą notkę z zainteresowaniem,chociaż sorry nie uważam się za "żydofoba".Czy kryzys A.D 2008 rozwiązał dla mnie osobiście zagadkę?...W tym jest tylko zagadka  :KTO,KOGO -pogrążył. Absolutnie jestem przekonana ,ze gospodarz miał rację w swej książce "Żydzi i imperia", gdzie napisał wprost, że Żydzi od starożytności są zmuszeni lawirować pomiędzy lojalnością wobec swoich ziomków rozsianych po całym globie i prowadzący globalne interesy, a lojalnością władcy dzięki któremu mogą prowadzić wielce zyskowne i interesy. ...

Naturalnie,bo Żydzi mieli zawsze geniusz do interesów i testowali odpowiednio władców i Prezydentów -na ile mogą sobie pozwolić... FED jest  prywatnym konsorcjum żydowskim z bankami ,którym zarządza przez sprawdzonych ludzi.

Mayer Amschel Rothschild w u.biegłym wieku powiedział" Dopóki jestem w stanie kontrolować emisję pieniądza w danym kraju, nie dbam o to, kto w nim stanowi prawo.  Pytanie: jak bogata jest rodzina Rothschildów? ... tajemnica,lecz  szacunki mówią o majątku wartym około 50 bilionów dolarów! W jaki sposób Rothschildowie zgromadzili taki majątek? ... " Rockefellery" ze swoimi bankami- utrzymywały podczas całej hitlerowskiej okupacji swoje oficjalne biura we Francji, przy całkowitej aprobacie władz niemieckich .Ci banksterzy zbijali kasę, wiedząc że Niemcy palą w obozach ich braci...etc,etc....Nie darmo nasz generał udał się do Rockefell-Center w 1985 rou.Za B.Obamy w FED pojawił się , Stanley Fischer,(obywatelstwo izraelskie, i USA) przez ostatnie 8 lat był gubernatorem Banku Izraela. Przykładów jest wiele,i na nieszczęście  administracja J.Bidena opanowana jest przez senatorów z odpowiednimi korzeniami,jakkolwiek byśmy zaklinali rzeczywistość,to tak jest....Niezbyt ciekawe czasy nadchodzą...

 

zaloguj się by móc komentować

pazerska @zenekkw 21 lutego 2021 17:24
21 lutego 2021 20:41

"I Święty Attyla wzniósł granat ręczny wysoko, mówiąc - O Panie błogosław ten granat ręczny, który rozniesie nieprzyjacioły twe na malutkie kawałeczki w łasce twojej.
A Pan skrzywił się w uśmiechu a ludzie spożywać poczęli owce, leniwce, karpie, orangutany, płatki śniadaniowe, przetwory owocowe..."

"I Pan powiedział - Wpierw wyjąć musisz Świętą Zawleczkę.
Potem masz zliczyć do trzech, nie mniej nie więcej.
Trzy ma być liczbą, do której liczyć masz i liczbą tą ma być trzy.
Do czterech nie wolno ci liczyć ani do dwóch.
Masz tylko policzyć do trzech. Pięć jest wykluczone.
Gdy liczba trzy jako trzecia w kolejności osiągnięta zostanie,
wówczas rzucić masz Święty Granat Ręczny z Antiochii w kierunku wroga, co naigrywał się z ciebie w polu widzenia twego, a on (...)" :)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pazerska 21 lutego 2021 20:41
21 lutego 2021 20:52

Czy szanowna@pazerska szuka sojuszy,czy jest znudzona?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @BTWSelena 21 lutego 2021 20:52
21 lutego 2021 20:59

Dokładnie to samo pomyślałem - może i kilka Banków padło ale drukarnia działa dalej :)

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ThePazzo 21 lutego 2021 20:59
21 lutego 2021 21:10

Moglabym napisać więcej,ale po co smutne fakty roznosić..."Drukarni"nic już nie  wymiecie nawet trzęsienie ziemi,ale oni chętnie posłużyliby się nawet dżumą...aby wywołać kryzys dla swojej korzyści ...pozdrawiam również...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 21 lutego 2021 20:40
21 lutego 2021 21:14

Byłbym ostrożny z tym Rotszyldem. Zauważyłem taką maniakalną tendencje do podawania rzekomo pewnych info, że Rotszyld ma tu udziały, że jest tu i tam i jeszcze gdzieś. Badajac temat natknąłem się nawet na takue info że Rotszyld jest właścicielem czy udziałoecem BlackRock.

Nie twierdzę, że on nie ma kasy, że nie ma wpływów....ale widzę, że komuś (wasp'om?) bardzo zależy na maksymalnym eksponowaniu pozycji Żydków. Takie coś odbieram jako zasłona dymna. Prawdziwy gangster/złodziej zawsze stara się być w cieniu i skierować podejrzenia na inne osoby. Mamy więc tu modelowy mechanizm dezinfornacji, wykorzystujący żydowską próżność (?). Jest to bardzo dziwne, bo przecież historycznie rzecz biorąc naprawdę bogaci Żydzi unikali ostentacji.

Takie legendy na temat Rotszylda przypominają mi złocenie rogów. Przypomnę tylko że w XIXw. największym bankierem w Anglii była rodzina Baring'sów i tenże ich bank Barnigs (rszy bank inwestycyjny w Anglii - zał. 1762) zbankrutował po raz pierwszy w 1895, a potem po raz drugi sto lat później (w Anglii takie cuda się zdarzają). Więc nie ma pewności jaka aktualnie jest kondyncja Rotszylda i ja bym z wielką rezerwą podchodził do tych plotek o 50bln $. 

Jeszcze tak do Pazxo: Takie wyniszczenie żydowskich finansistów nie mogło się odbyć w pirozumueniu z jakimiś żydowskimi malkontentsmi/zdrajcami. Ryzyko ujawnienia tego wałka/pułapki byłoby zbyt duże. 

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 21:14
21 lutego 2021 21:27

Widziałem taki film z Kevin Spacey "Casino Jack"

Film oparty na faktach z życia Jack Abramoff - żydka lobbysty. 

Obrazuje jak sobie Waspy z żydkami poczynają - tylko to film robiony przez żydków - a ukazje, że to ofiary systemu.

Jest tam scena, którą nie zapomnę do końca życia gdy 2 waspów - Szef Kongresu i jego asystent zapraszają do wspólnej modlitwy na spotkaniu,  (gdy już machloje Jeffa wyszły na jaw) w kancelarii Szefa Kongresu. Jack Abramoff świetnie zagrany przez Kevina podaje recę obu panow tworzą taki trójkąt z rąk, zoom na twarz Kevina i rozlega się "In the name of Lord Jesus.." - a Pan Kevin robi wtedy taką minę jakby chciał ich zabić.

Polecam film choćby dla tej sceny.
 

 

zaloguj się by móc komentować

pazerska @BTWSelena 21 lutego 2021 20:52
21 lutego 2021 21:29

Nie mam czasu na edukację wczesnoszkolną. Osoba zrozumiała?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ThePazzo 21 lutego 2021 20:59
21 lutego 2021 21:38

Drukuje się po to aby zwiekszyć skale akcji kredytowej. A akcję  kredytową się rozszerza po to, aby nie tylko zadłużyć ludzi i firmy ale przede wszystkim po to, aby kontrolować CAŁKOWICIE produkcję.....a przez to i marże/ceny. 

Obrazowo wyjaśniam: aby producent mógł zarobić na swojej produkcji musi znaleźć kupca - oczywista oczywistość. Ale nwbywca musi mieć za co kupić. Jesli organizuje się masową produkcję (bo  liczy się na olbrzymie/masowe zyski) to i konsumpcja musi być masowa. Jesli z jakiś powodów ludzi nie stać na kupno większej ilości rzeczy lub nowszych/lepszej jakości, to dostarcza się właśnie tego wydrukowanego kredytu. I teraz uwaga. Co się dzieje, gdy nagle wstrzyma się akcję kredytową? Ludzie przestana kupować masowo i producent jest ugotowany o ile wziął kredyt pod zwiększenie produkcji.....w najlepsxym wypadku musi zwalniać ludzi (a to problem społeczny....możliwy wybuch niezadowolenia i to skierowany nie na kredytodawcę ale na producenta). 

 

Tak więc przechodzwc do konkretów. USA kredytując konsumpcje na cwłym świecie (a zwłaszcza w Europie) CAŁKOWICIE  kontroluje Chiny, które są globalnym producentem - ich najważniejszy rynek to bogata, zadłużona Europa. Wystarczy tylko groźba wstrzymania kredytu i spłacwnia długu a wtedy nikt od Chińczyków nie bedzie kupował, bo nie będzie miał za co......po to jest drukowanie

Mam nadzieje, że przy okazji tej notki wyjaśniłem dlaczego nie bedzie żadnej wojny pomiędzy Chinami a USA.

Bartosiak i tak pewnie tego nie zrozumie.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 21:38
21 lutego 2021 21:47

Tak ale EBC też drukuje tylko w EUR.

Drukuje się też po to by pożyczać pieniądze z powietrza ludziom, którzy odpowiadają realnym majątkiem za te pożyczki a potem robi się kryzys by nie mogli oni tych pożyczek spłacić inaczej niż zastawem - czyli realnymi dobrami.

Przypomnę też, że 2 miejsce na świecie w globalnym eksporcie nadal mają Niemcy a Chiny wyprzedziły ich całkiem niedawno.

Kiedyś chciałem się dowiedzieć - skoro całe finanse świata są w formie elektronicznej - to na czyich serwerach stoi giełda?

Wie Pan może?

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ThePazzo 21 lutego 2021 21:47
21 lutego 2021 22:09

Kryzysy obecnie wywołuje sie po to by zwiększyć skalę kredytową  Tu nie konsumentów chodzi....tzn. chodzi ale tylko jako możliwy zapalnik/detonator/straszak.....konsument to ktoś, kto ma całe życie pracować po to aby robić obrót. Przy czym nie można go całkwicie zniechęcać, zabierając mu wszystko - bo straci motywację do jeszcze wydajniejszej (czyli cięższej) pracy. Chodzi o kontrolę produkcji i wynikającego z niej pośrednictwa.

 

ECB drukuje bo taki dostało rozkaz z Waszyngtonu. Nie bede rozwiał tego wątku, ale skrótowo: chodzi o nałożenie podwónej pętli na Chiny. Chiny mogą sobie dalej produkować i sprzedawać, ale wtaz ze zwiększaniem skali tego handlu zwiększa się skala uzależnienia Chin. Chiny są w pułapce i nic im nie pomoże....nawet jak beda nr 1 na swiecie gdy idzie o PKB i inne bzdeto-wskaźniki.....ide spać...dobranoc

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ThePazzo 21 lutego 2021 21:47
21 lutego 2021 22:12

Nie eiem na jakich setwerach stoi giełda....ale jakbym się przypadkiem dowiedział, to bym długo nie pożył.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 21:14
21 lutego 2021 22:17

Wątpie,że to modelowy mechanizm informacji.Te nazwiska są i nic nie jest w stanie tego odmienić.Dobrze wiem,że  odkrycie ich prawdziwych korzeni  wprowadza ich we wściekłość.Nie lubią tego.Sęk w tym ,że w dobie szybkiej informacji, dzisiaj jest to wprost niemożliwe. USA to kraj kontrolowany przez prywatną Rezerwę Federalną, którą z kolei kontroluje kilka rodzin bankowych... Prezydent z góry ma praktycznie wyznaczoną pozycję,absolutne rządy sprawuje na filmach tak obficie nam serwowanych. Gdy coś jest nie tak,jakiś "maniak' puszcza mu przypadkiem kulkę,są sposoby .....

BlackRock a właściwie Larry Fink stworzył sobie własne imperium giełdowe, jest na przykład udziałowcem w wiodących bankach USA i ma znaczące udziały w koncernach zbrojeniowych i naftowych... Czy kondycja Rothschildów jest złoceniem rogów-to nie byłabym taka pewna.Działalność tego rodu odcisnęła piętno na wojnach całej Europy cofając się do ubiegłego wieku...

Te wielkie korporacje wspierają się wzajemnie i decydują ile ma pozostać graczy.Bankierzy  kochają wojny - planują je, podżegają do nich i finansowo je wspierają. Innym narzędziem umożliwiającym bankierom robienie wielkich pieniędzy jest sterowanie recesją gospodarczą...i elitami...

Dzięki za dyskusję,zawsze to świeże spojrzenie-na stare poglądy....

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pazerska 21 lutego 2021 21:29
21 lutego 2021 22:31

Nie chce być niegrzeczna,lecz zrozumiałam że używasz za mało soli i  zjawiłaś się na SN aby pieprzyć...

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @ThePazzo 21 lutego 2021 15:02
22 lutego 2021 00:02

" Patrząc jak wyglądała wizyta Benjamina w Kongresie ja nie mam złudzeń co do tego kto rządzi w USA - i bynajmniej nie są to protestanci... "

No ale sam Pan przecież dobrze wie, że ten Kongres to nie jest żaden ośrodek prawdziwej władzy. Więc różne szoł można tam robić, ale to tylko szoł.

zaloguj się by móc komentować

toNick @BTWSelena 21 lutego 2021 21:10
22 lutego 2021 06:22

Drukarnia się skończy gdy dolar straci swoją pozycję. A prędzej czy później to nastąpi bo nic nie trwa wiecznie.
Można powiedzieć, że Żydzi sami podcinają gałąź na której siedzą, ale już widać taka ich natura...

zaloguj się by móc komentować

toNick @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 22:09
22 lutego 2021 06:29

"Przeorientowanie chińskiej gospodarki, tak aby przestała być ona oparta na eksporcie, jest od trzech lat priorytetem władz w Pekinie. Po pierwsze dlatego, że światowy kryzys i spadek eksportu do USA i Europy dobitnie pokazały chińskim władzom, że trzeba maksymalnie uniezależnić wzrost gospodarczy od czynników zewnętrznych (...)
Szacuje się, że popyt wewnętrzny odpowiada obecnie(*) za ok. 30 proc. chińskiego PKB . Docelowo to on ma stać się głównym motorem wzrostu gospodarczego. "
https://forsal.pl/artykuly/702647,chiny-chca-przeorientowac-gospodarke-konsumpcja-na-miejsce-eksportu.html

(*) tak było 8 lat temu, jak jest obecnie trzeba byłoby poszukać

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Krzysiek 22 lutego 2021 00:02
22 lutego 2021 08:23

Szoł ma też swoją funkcję - cały świat patrzy.

Tak jak pisała BTWSelena Prezydentom w USA zdarza się umierać  a ostatnio nawet bana w mediach dostają ;)

Jak Presem FED zostanie biały protestant czy katolik - to uznam, że żydzi przegrali w USA.

Od 20 lat słyszę jak to jest w USA źle tragicznie i jak zaraz USD padnie bo dług bo coś tam...

USA nadal ma najlepszą, najwiekszą, najlepiej rozlokowaną armię na tej planecie i nadal kontrolują w 100 % 2 kontynenty i calą powierzchnie żeglugową. 

Ta armia służy także żydom - Izrael patrząc pod względem militarnym to dla USA najważniejszy sojusznik. Taki, któremu USA wszystko podarowuje a nie jak Polska, że my musimy za wszystko zaplacić i jeszcze dostajemy starocia jakieś.

Mało tego, że dostają wojsko to dostają także $$$.

Nawet była ciekawa aferka - kasa, którą USA dotowała Izrael została wykorzystana do pożyczania na % - w USA :)

 

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 22:12
22 lutego 2021 08:26

Nie uczestniczę w aktywnym inwestowaniu na giełdach akcji towarów czy walut ale jestem w szoku, że ludzie inwestują tam swoje cieżko zarobione pieniądze i nie pytają o tak prostą rzecz.

Przecież każdy wie, że jak posiadam hasło admina to moge sobie wszystko zmienić jak chce :)

Stąd moje pytanie - na jakich serwerach stoi świat finansów i kto je posiada?

Ta wiedza nie powinna być tajna. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ThePazzo 22 lutego 2021 08:26
22 lutego 2021 09:44

Właśnie dlatego MUSI być tajna:)....ludzie mają myśleć że giełda to taka racjonalna ekonomicznie gra rynkowa...czy jak to sie jeszcze eufemistycznie nazywa

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toNick 22 lutego 2021 06:29
22 lutego 2021 09:52

To że Chiny chcą się uniezależnić to jedno, a to czy im sie to uda to drugie....ja i każdy tu chce się uniezależnić od wielu rzeczy...np. od chorób, starości, śmierci itd .....Chiny jako globalny producent są w pułapce i nie wyjdą z niej...chyba że to juan a nie dolar bedzie swiatową walutą.....ale KAŻDY kto chce podważyć pozycje dolara musi być przygotowany na najgorsze...

Popyt wewnętrzny nigdy nie zaabsorbuje chońskiej produkcji....po prostu Chińczyków jest za mało na tak gigantyczną produkcję i nie zanosi się przez kolejne 100 lat aby Chińczyków było więcej....jest ich 1.35mld....A prod

Uukcję mają taką że nasyci i 5mld

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 21:14
22 lutego 2021 10:51

Wrócę na chwilkę do tych złotych rogów . Rothschildowie skutecznie chronili przed rozproszeniem majątek rodzinny." W ciągu kolejnych 100 lat w rodzinie Rothschildów zawarto 18 małżeństw, z czego 16 między kuzynami pierwszego stopnia. Według szacunków, około 1850 roku łączna wartość majątku zgromadzonego przez Rothschildów wynosiła równowartość sześciu miliardów dolarów. Jeśliby wartość tę pomnożyć o roczną stopę zysków, wynosząca sześć procent, po 150 latach majątek Rothschildów bez problemu przekroczyłby wartość 50 bilionów dolarów. Wojny dodatkowo mnożyły ich majątek.Stąd chyba te wyliczanki szacunkowe ich majątku.  Banki Rothschildów znajdowały się we wszystkich ważnych miastach Europy. Ich własny, niezależny system zbierania i obiegu informacji działał szybko i wydajnie.  Do dziś Rothschildowie są największymi wierzycielami głównych rozwiniętych państw Zachodu. Czy badacze tej fenomenalnej rodziny mieli rację,czy to tylko teoria domysłów....?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @toNick 22 lutego 2021 06:22
22 lutego 2021 11:03

Racja,lecz"drukarnia" ma inne sposoby. Parytet złota,tak ukochany przez Rotschildów, został porzucony w 1971 roku.  Stany Zjednoczone przez wszystkie lata wydrukowały zbyt dużo dolarów, które nie miały pokrycia w złocie ... USD musiały zabezpieczyć przyszłość waluty rezerwowej. W taki sposób został stworzony petrodolar.Bankierzy,a raczej banksterzy mają sposoby i to idealne w dobie wirtualnego i plastikowego pieniądza...

zaloguj się by móc komentować

tomciob @BTWSelena 21 lutego 2021 22:17
22 lutego 2021 11:34

Na wieloletnim szefem FED-u był ten pan:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Alan_Greenspan

Może i wynajęty, a może i nie. Świetne podsumowanie ostatnim zdaniem. Jeśli jest coś do dodania to spozycjonowanie się Azji. Bo to tam dzisiaj wykuwa się następny kryzys. Stal w Azji zrobiła się droższa niż gdzie indziej, a stał wiadomo tworzy rzeczy materialne, a nie jedynie wirtualne o co podobno ma byç najbliższy kryzys.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 22 lutego 2021 11:03
22 lutego 2021 11:39

Jeszcze raz z maksymalnym naciskiem napiszę: drukowanie ma WYŁĄCZNIE na celu kontrolę produkcji a przez to i cen/marż. Nie wiem czy to co wyżej opisałem jest jasne, ale koncentrowanie sie na Żydach, Chinach i Rotszyldach to droga do nikąd. Amen.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 11:39
22 lutego 2021 11:59

Oczywiście,że jasne...nawet pana rozumiem. Koncentrowanie się na tej nacji jest bezcelowe,tym bardziej,że jako Polska jesteśmy bezsilni.Niemoc naszych rządzących i reagowanie na różne kierunki nie przynosi żadnych korzyści - Polsce. Raczej sądzę ,naszą uwagę należy zwrócić jednak na banki i ich pieniądz,który rządzi światem,bo polityka wszystkich państw na świecie obraca się wokół takich korzyści... Obecnie jest wielka niewiadoma jak zweryfikują się przetasowania właścicieli korporacji,a jesteśmy od nich zależni.Polska właściwie montownią stoi,a jednocześnie nie da się ze względów geopolitycznych buciorami przez nią przekroczyć --dalej ....

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @tomciob 22 lutego 2021 11:34
22 lutego 2021 12:20

No cóż...żyjmy nie przeszłością lecz czasem teraźniejszym.Nowy Prezydent potężnego państwa: na kluczowe stanowisko nowego sekretarza skarbu Joe Biden wybrał Janet Yellen, byłą szefową amerykańskiego banku centralnego Fed.....Nie jestem naprawdę "żydkofobem",lecz trudno nie wspomnieć,że ta czarująca i zdolna pani w zaawansowanym wieku ma  Polsko-żydowskie korzenie ....Jak wcześniej napisałam, Ci ludzie mają w genach genialny zmysł biznesu.... Pani Yellen to niezwykle utalentowana kobieta i już w wieku 25 lat  na Uniwersytecie Yale obroniła doktorat... Czy pani Yellen pomoże Amerycei Bidenowi , trzymać kurs światowy -najpotężniejszego państwa pod względem militarnym i gospodarczym--to się okaże.... Konkurentów do lidera nie brakuje...

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @tomciob 22 lutego 2021 12:06
22 lutego 2021 12:44

Czasem lepiej nie czytać, tylko porozmyślać na spokojnie w ciszy. Tego ludziom najbardziej brakuje....i najgorsze jest to, że nie zdają sobie z tego sprawy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @tomciob 22 lutego 2021 12:06
22 lutego 2021 12:50

Odnoszę wrażenie że ci tzw. dziennikarze z wytęsknieniem oczekują końca dominacji USA. A że nie podejrzewam ich o bezinteresowność więc są wyrazicielami tęsknot Londynu i Moskwy.

Chiny mogą tylko czekać....czekać na cud....że USA i Londyn skoczą sobue do gardeł i na tyle się wzajemnie osłabią, że wtedy Chiny się uniezależnią od ich pośrednictwa......marzenia ściętej głowy

zaloguj się by móc komentować

toNick @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 09:52
22 lutego 2021 14:31

Tu są świeższe dane i ciekawostka:

" Przy okazji danych o niemal rekordowym eksporcie i potężnej nadwyżce warto się rozprawić z jednym z najgłębiej zakorzenionych mitów dotyczących chińskiej gospodarki. (...)

Chiny wcale nie mają wysokiego udziału eksportu w PKB. W szczytowym momencie - w 2006 r. - wynosił on raptem 36 proc., czyli mniej niż choćby w Polsce czy Niemczech, nie wspominając o Czechach. W tamtym roku ponad 100 krajów odnotowało wyższą relację eksportu do PKB - wynika z danych Banku Światowego. W 2019 r. w przypadku Państwa Środka wskaźnik spadł do 18,4 proc., wyższy był w przynajmniej 150 krajach."

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Chiny-z-potezna-nadwyzka-Eksport-zasuwa-7997637.html

Jeśli te dane są wiarygodne, a trend się utrzyma, to upada teza o chińskim uzależnieniu od amerykańskiego drukowania. Jeśli dodatkowo zostaną wprowadzone rozliczenia w juanie - a prędzej czy później nastąpią bo Chiny konsekwentnie robią do tego przymiarki - to o zależności Pekinu można zapomnieć.

Osobiście sądzę, że Żydzi zdali sobie z tego sprawę, swoim zwyczajem przyłączają się do silniejszego i właśnie budują pandemiczne bramy powitalne. Dla niektórych to może być zaskoczenie, ale z polskich doświadczeń historycznych to zachowanie strasznych braci powinno być szczególnie dobrze czytelne.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toNick 22 lutego 2021 14:31
22 lutego 2021 14:51

Te dane nie świadczą o spadku uzależnienia ale o tum, że konkurencja stała się bardziej mordercza...dla Chin...i jeśli ten trend się utrzyma, to magazyny chińskie zaczną pękać w szwach...a to z kolei doprowadzi do drastycznego spadku cen surowców, co pogrąży Rosję, Kanadę, Australię i RPA..czyli Rosję i Wspólnotę Brytyjską.

 

Tak czy owak USA będą górą. A o wyparxiy dolara przez juan niech Pan zapomni...jeśli byłby cień takuego zagrożenia to Chiny zostaną zdewastowane tak jak po wojnach opiumowych...nie będzie litości

zaloguj się by móc komentować

toNick @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 14:51
22 lutego 2021 16:04

To już raczej nie te czasy gdy Chiny można było kilkoma kanonierkami położyć na łopatki. Było i się skończyło.
Moim zdaniem Pax Americana się kończy natomiast powoli zaczyna Pax Sinica, przy czym Żydzi próbują z tego zrobić Pax Sinica-Judaica.
Jak będzie to oczywiście zobaczymy, przy utrzymaniu obecnego tempa to być może w ciągu dekady sprawa będzie już dla wszystkich jasna.

Gdy jedni inwestują w gejozę, a drudzy w produkcję i technologie to wynik jest z góry rozstrzygnięty.

Tu ostatnie osiągnięcie "postępowej" myśli zachodniej:
"Departament Edukacji w stanie Oregon w USA chce, by nauczyciele przeszli zajęcia poświęcone działaniom, które wykluczą rasizm w matematyce. Według pomysłodawców projektu zmuszenie uczniów do pokazywania poprawnych wyników rozwiązań matematycznych umacnia kulturę dominacji białych nad innymi rasami. "
Z takim podejściem to ani chybi sukces gwarantowany ;)


 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toNick 22 lutego 2021 16:04
22 lutego 2021 16:10

Pan nie rozumie. USA nie wypuści w stronę Chin ani jednego naboju...wystarczy że amerykańskie banki zażądają od Europy i i innych kontynentów spłacania długów. To załatwi całą gospodarkę Chin na amen. A Amerykanie nie są tacy głupi i już sobie szykują pomału alternatywną "fabrykę świata" - Indie, a w zanadrzu będzie jeszcze Ibdobezja (gdyby Hindusom uderzyła woda sodowa do głowy).

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 16:10
22 lutego 2021 16:11

Indonezja...przepraszam za literówki

zaloguj się by móc komentować

toNick @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 16:10
22 lutego 2021 16:19

No właśnie sęk w tym, że to nie załatwi Chin, a trend jest taki, że tego typu uderzenie będzie stawało się dla nich coraz mniej bolesne - po to tu przed chwilą cytowałem dane o udziale eksportu w PKB i jego ciągłym spadku.
 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toNick 22 lutego 2021 16:19
22 lutego 2021 16:52

Poddaję się..  jeśli pozbawienie ludzi kredytu, od którego są oni uzależnieni, nie wpłynie na spadek konsumpcji (+ konieczność spłacania tychże kredytów) i przez to nie wywoła nadprodukcji i tym samym ciężkich kłopotów u producentów, w takim razie nieprawdą jest branie narkotyków szkodzi zdrowiu.....pass

zaloguj się by móc komentować

toNick @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 16:52
22 lutego 2021 17:16

Im gospodarka mniej uzależniona od eksportu tym mniej wrażliwa na spadek zagranicznego popytu - po prawdzie to nie wiem gdzie jest trudność żeby to sobie uświadomić.
Czas na rozłożenie Chin w ten sposób albo już minął albo właśnie mija.
Natomiast metoda jest niewątpliwie bardzo dobra na rozłożenie zachodnich kredytobiorców zadłużonych po uszy i przejęcie masy upadłościowej przez strasznych braci.

zaloguj się by móc komentować

toNick @BTWSelena 22 lutego 2021 11:03
22 lutego 2021 17:27

W rzeczy samej, petrodolar wsparty na bagnetach, znaczy lotniskowcach. Ciekawe jak długo starczy pary na utrzymanie tego systemu.
To jest zresztą podwójnie ciekawe bo równolegle forsuje się elektryki i odchodzenie od ropy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toNick 22 lutego 2021 17:16
22 lutego 2021 20:15

Nie wiem czy Pan mnie specjalnie chce rozjuszyć...czy tylko sprowokować do kontynuacji....więc powtórzę co wyżej napisałem: to że udział eksportu w gospodatce Chin zmniejszył się procentowo NIE DOWODZI uniezależniania się Chin od popytu zagranicznego. Pewnie Pan przeczytał takie wyjaśnienie u tegp, co info podał...ale niech pomyśli, że może to dowodzić tego, że Chiny muszą się zmagać z coaz większą konkurencją ze strony innych państw. Np. Indii, Indonezji, Wietnamu i innych. 

I powtórze też znowu, że Chińczyków jest za mało aby mogli wchłonąć niechby i tylko 1/3 swojej produkcji. A co zresztą?  Niech Pan zestawi te fakty i na spokojnie przemyśli, bo ktoś Panu robi wodę z mózgu tymi interpretacjami.

 

 

zaloguj się by móc komentować

toNick @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 20:15
22 lutego 2021 21:25

Chyba myli Pan udział chińskiego eksportu w globalnej wymianie handlowej z pojęciem udziału eksportu w chińskim PKB i przy okazji abstrahuje od konkretnych liczbowych wskaźników.
Ten w/w drugi udział (o ile to prawda) jest zaskakująco niski co oznacza, że owszem, zostaną z całą masą towarów, ale od tego najprawdopodobniej się nie przewrócą. Nawet jak ich eksport spadnie o połowę to będzie to ledwo 1/10 PKB - dużo, ale powinno dać się przetrwać, zwłaszcza w chińskich warunkach.
Chiny są albo zaraz będą poza zasięgiem i eskimosi już to zwąchali.
To tyle, bo pewnie i tak każdy z nas zostanie przy swoim zdaniu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toNick 22 lutego 2021 21:25
22 lutego 2021 22:08

Niech Pan pójdzie do jakiejś większej firmy produkcyjnej i im powie, że się nie przewrócą gdy np. 50% towaru zostanie im w magazynie.....i niech Pan obserwuje wyraz twarzy...zwłaszcza oczu

zaloguj się by móc komentować

toNick @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 22:08
22 lutego 2021 23:31

Firma ma ewidentnie problem, ale zupełnie nie o to chodzi.
Chodzi o to ilu firm w skali całego kraju ten problem dotknie i w jakim stopniu. Wielkości bezwzględne są sugestywne, tak jak i zresztą różne dramatyczne jednostkowe przypadki, ale bez odniesienia do całości wiele nie mówią.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @OjciecDyrektor 21 lutego 2021 21:38
24 lutego 2021 21:01

, że przy okazji tej notki wyjaśniłem dlaczego nie bedzie żadnej wojny

A niech mnie kule biją! albo jak to lemingowie mawiają ŁAŁ. Udało się. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zawierucha 24 lutego 2021 21:01
24 lutego 2021 21:06

Pomiędzy USA a Chinami....proszę nie cenzurować moich tekstów..:)...

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @OjciecDyrektor 24 lutego 2021 21:06
24 lutego 2021 22:17

Mój komentarz to tylkospontaniczny wyraz uznania dla krótkości i klarowności wywwody, ale zdałem sobie sprawę , że może wyglądać na kpinę. To była niezręczność w wyrażeniu uznania.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor
26 lutego 2021 08:26

W tym wszystkim chodzi o to aby tak przeprogramować światową gospodarkę aby....rządził tzw. bank wewnętrzny. Bank wewnętrzny w analizach ryzyka jest to struktura, która de facto sprawuje władzę a nie jest widoczna czyli najsilniejsze lobby. Po prostu sektor bankowy osiągnął kres uzyskiwania zysków w swojej tradycyjnej formie stąd spektakularne przejęcia. Ponieważ i tak de facto rządzi "bank wewnętrzny" dlatego bez problemu wprowadza się parytety bo prezesi są figurantami, których bank wewnętrzny może szybko wymienić i oni o tym wiedzą. Mogą to być dziewczyny, geje, czciciele księżyca w pełni to jest bez znaczenia. Dlatego z takim atakiem spotykają się próby równoważenia budżetu państwa bo wtedy lobby wewnętrzne traci wpływ. Oczywiście największym zagrożeniem jest przejęcie "drukowania kredytu" przez Chiny. No i covid oczywiście zwiększył zadłużenie państw. I o to chodzi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 26 lutego 2021 08:26
26 lutego 2021 12:13

Chiny stać jedynie na kredytowanie takich państw jak Tadżykistan. Oni by sie wyłożyli, gdyby chcieli kredytować coś większego...USA by im to załatwiła..myślę że mogą nawet Chińczyków do trgo zachęcać "niezależni eksperci" - byłaby to doskonała pułapka na Chiny (straciliby te kredyty bezpowrotnie).

 

Chiny to producent i nikt więcej....a los producentów został już wiele razy przedstawiony na kartach książek wydanych przez KJ (a i na tum portalu również). 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 26 lutego 2021 12:13
26 lutego 2021 14:16

Jak na razie Chiny wskoczyły na pierwsze miejce w handlu z Unią ( tj gł Niemcami ) . Rugowanie USA postępuje powoli ale konsekwentnie.  Siła USA polega na produkcji kredytu i sile armii. Bogactwo jest zgromadzone w "papierze" czyli akcjach firm których kurs jest uzależniony od giełdy i zasilania na tzw rynkach finansowych, monopolu dolara i na rabunku kredytem wykształconych kadr, lekarzy inżynierów   Próba Trumpa ściągnięcia firm amerykańskich z powrotem do USA się nie udała,  z resztą kto tam będzie stał przy taśmie produkcyjnej.  Najpierw było zmniejszenie kosztów produkcji ( gaz łupkowy ), zainwestowanie w kształcenie średniej kadry technicznej ale Trumpa wysadzono z siodła. Powoli zacznie się rugowanie Big Tech -krzemowej doliny z różnych kontraktów. To się nie zawaliło ponieważ de facto nikt nie jest zainteresowany, żeby to gwałtownie runęło.  Bedzie powolne rugowanie także także Googla i Facebooka itp. To tylko kwestia czasu. Będą także różne dziwne "awarie" systemów amerykańskich . Ostatnio w Teksasie siekierką rąbali meble aby się ogrzać bo nie było prądu.  

"Chiny to producent i nikt więcej"   Chiny to nie nikt więcej ale "aż" producent wszystkiego. Powoli podporządkowują sobie Rosję. Niemcy eksportują do Chin na potęge ( dlatego także my jako tani podwykonawca mamy nadwyżke i ponad 50 % PKB z eksportu). Widać wyraźnie że Europa się przestawia na Chiny i szerzej na Azję.  USA ma to wszystko na własne życzenie i na skutek demoralizacji amerykanów przez sektor finansowy - no chyba że Trump movement się uda ale to długa droga...

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @peter15k 26 lutego 2021 14:16
26 lutego 2021 16:35

Polska też była producentem i jak nas Angole załatwili? :)

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ThePazzo 26 lutego 2021 16:35
26 lutego 2021 16:58

Myślę, że byśmy sobie lepiej radzili gdyby nie targowica i jurgieltnicy. Gdzież to jest do pomyślenia żeby w PE "nasi" domagali się sankcji na własny kraj...( pewnie to nie jest ich kraj ) .  No ale ktoś ich tam wsadził albo zrobił europosłami. Wielu pewnie z rozdania jak mawia klasyk "starych kiejkutów" ... Potem pyskują jak ktoś im walnie kijem żeby się ruszylli... Warto zwórcić uwagę że Holendrzy ostatnio przycichli jak im u Ziobry zrobili raport o transferze kasy do rajów podatkowych i zagrozili ujawnieniem - no tak to się powinno robić...Dlatego może takie pyskowanie na Ziobrę teraz...  

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @peter15k 26 lutego 2021 16:58
26 lutego 2021 17:08

Myślałem o wcześniejszch wiekach bo na przełomie XX i XXI to załatwili nas Niemcy by nie mieć konkurencji. MittleEuropa plan. Polska peryferyjną gospodarką i takie tam...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 26 lutego 2021 12:13
26 lutego 2021 17:50

Chyba nie tylko Tadżykistan kredytują. Duża część pożyczek udzielanych przez Chiny krajom rozwijającym się nie jest zgłaszana MFW i Bankowi Światowemu.  Umowy dotyczące tych pożyczek są mało przejrzyste. Zdarza się również, że te kredyty są częściowo spłacane w surowcach. Do Afryki wsadzają też nosa i Trump pokrzykiwał,o neokolonialiźmie , że władze w Pekinie z rozmysłem doprowadzają afrykańskie kraje do niewypłacalności, by następnie przejmować ich cenne aktywa.

Chińczycy nie są ekspansywni militarnie. I być może zakończy się ta wojna-wojenką handlową w której zwycięży silniejszy militarnie...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @BTWSelena 26 lutego 2021 17:50
26 lutego 2021 18:24

Nie ma tego w oficjalnych news.

Znajomy pracuje w Szwecji w nieruchomościach. Twierdzi, że Chinczycy wykupili połacie ziemi wielkości województw.

Podejrzewam, że Szwecja nie jest wyjątkiem. Skoro mogli kupić Volvo to mogą i ziemie.

Nadwyżki z handlu zagranicznego Chińczycy inwestują za granicą - także w USA.

Z historii ziemi ten kto ma najlepszą gospodarke ma też zazwyczaj największą armie - kwestia czasu by Chiny stały się też militarnym nr 1.

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 26 lutego 2021 16:58
27 lutego 2021 22:44

Odpowiadam zbiorczo (również do ThePazzo i byeselena)....

 

1. Największa armia nie oznacza wcale najskuteczniejsza armia

2. Najskuteczniejszą armię ma i będzie mieć przez najbliższe 100 lat USA....bo ma największy kredyt, największe możliwości krefytowe (jak ktoś chce polemizować z tym, to niech najpierw sprawdzi ile na jaką wsrtość opiewają obligacje USA i porówna to z innymi państwami...a dodam że mając monopol na druk $ bez żadnego problemu ten dług obsługują i mogą go w każdej chwili powiększyć znacznie, jak zajdzie taka potrzeba...chętni się zawsze znajdą...zresztą obligacje USA są najchętniej kupowane na świecie)

 

3. Chiny, dla wielu jak widzę niestety, jawi się jak jakiś kolos gospodarczy....z tym, że jedt to kolis na glinianych nogach i ciężko jest widzę entuzjastom Chin spojrzeć trzeźwiej na ich niewesołą sytuację - bo sukces handlowy nie jest nigdy trwały. Przypomnę w tym miejscu relacje Kazimierza Nowaka po Afryce, gdzie jest napisane, iż Japonia 90 lat temu była tym, czym teraz są Chiny. Japonia zalewała swoją tanią produkcją cały świat, w każdym zakątku Afryki natykał się na japońskich przedstawicieli handlowych...Japończycy byli wszędzie i co? Vo się stało z Japonią, że nie jest supermocarstwem? Dlaczego nie zajęła miejsca Anglii lub USA? Dlaczego nie podporządkowała sobie Rosji? .....Chiny idą tą samą drogą co Japonia....drogą wyznaczoną przez USA...proszę się nie łudzić, że Chiny skończą inaczejj.

 

4. Chiny są w stanie kredytować jedynie państwa trzeciego świata.....ale te kraje łatwo jest wywrócić (kryzys, przewrót) powodując że zwrot z kredytu będzie zerowy (bo zawsze można znowu znacjonalizować zasoby naturalne, odmówić spłaty kredytu - zwłaszcza jak się będzie mieć gwarancje USA). 

 

Sukces Chin, tak jak Żydków, całkowicie zależy obecnie od wasp'ów z USA.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor
27 lutego 2021 22:45

Przepraszam BTWSelena...a nie byeselena:)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @OjciecDyrektor 27 lutego 2021 22:45
28 lutego 2021 11:33

Najwiekszym posiadaczem obligacji USA są Chiny - co jeśli rzucą je na rynek 1 dnia? 

Czytałem analize, że Chinczycy przegonią militarnie USA w ciągu max 20 lat.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ThePazzo 28 lutego 2021 11:33
28 lutego 2021 11:54

Rynki (czytaj: amerykańskie banki i fundusze) właśnie tego pragną, aby Chińczycy pozbyli się tych obligacji....wtedy Chiny będą już bezbronne jak małe dziecko....z tum że Chiny doskonale wiedzą, że to najpewniejsze papiery....dlatego pozbędą się ich tylko wtedy, gdy będą mueć nóż na gardle...

 

Te analizy że Chiny przegonią i tsk dalej są pisane albo przez nierozgarniętych albo przez prowokatorów...

 

Apeluję aby zastsnowić się nad tym co pisałem wyżej...i to zastanowić się dogłebnie a nie powierzchownie....

 

Mam wrażenie że "chiński entuzjazm" (tak samo jak "żydowski entuzjazm")  jest celowo i umiejętnie podsycany przez samych Amerykanów....łatwiej wtedy będzie wykiwać rywali....

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @OjciecDyrektor 28 lutego 2021 11:54
28 lutego 2021 12:01

Nie twierdzę, że Pan nie ma racji.

Przykład Japonii czy nawet Taiwanu to potwierdza - kiedyś wszystko było made in Taiwan - to gdzie sie fabryki lokuje  ma krótkotrwałe znaczenie - zawsze mozne je przenieść i to w niecały rok.

To jest dziwne, że 1.3 Miliarda ludzi w kraju + agentura w każdym wiekszym mieście na globie - Chinatown i oni jeszcze nie rządzą światem.

Moim zdaniem mają szansę odkąd zainwestowali w edukację - maja np 50 mln iżynierów IT. Takei dane szokują.

Kto wie czy nie wygrają też wyścigu technologicznego - jak się spojrzy na ten Huawei...

Gonią gonią - pytanie czy zdążą :)

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 27 lutego 2021 22:44
28 lutego 2021 12:01

"Tony" obligacji amerykańskich  mają Chińczycy i to tłumaczy fakt, że nikomu nie zależy na wywróceniu tego stolika. 100 lat to spory okres a tu i teraz toczy się walka na punkty.  Czyli na tym ringu USA dostaję w szczękę i słabnie.  Może dojdzie do siebie ( a może nie  ) z całą pewnością nie pod przewodem komunistki Kamali Harriss. Bardziej to wygląda na podkuleniu łapek na zasadzie proletariusze wszystkich krajów łączcie się. Czyli oferta dla Chin - opanowaliśmy sytuację w USA, wywaliliśmy Trumpa ( wspieranego przez kapitał produkcyjny ),  jesteśmy skuteczni - może się dogadamy - mamy te same komunistyczne poglądy, na dodatek kontrolujemy sprzedaż internetową i mamy wpływ na dezycje konsumentów ( Amazon, Google Facebook Twitter itp ). Wy produkujecie a więc.... może jakiś deal ?  

Kredytowanie produkcji organizują sobie sami producenci i nie potrzebują do tego tradycyjnych banków ( przykładowo - VW Bank, FCA -  Fiat Chrysler Bank, Toyota Bank, Mercedes Bank  ).  Z tego powodu jest nacisk na utrzymanie maksymalnego "zakredytowania" państw i szantażowanie albo korumpowanie tym polityków ( wystąpienie Sorosa w Brukseli- sprowadzajcie imigrantów a my damy na to kredyt - będziecie mieli posady... ).  Covid  też tu jest idealnym "rozwiązaniem". 

To że Trump wbił się w Europę środkową przez nas świadczy o tym, że USA mają realnego "stracha" że natąpi mariaż Unii i Rosji z Chinami  i mieli rację bo Niemcy już eksportują do Chin "na potegę" z czego i my pośrednio korzystamy ( szkoda że tak tanio )..

Gwarancje USA mają coraz gorsze notowania, nie mają moralnej siły jak kiedyś i rządzą tam komuniści co nie oznacza że powinniśmy się z tego nadmiernie cieszyć. Japonia to nie Chiny. Co prawda Independent Trader twierdzi że Japonia to poligon doświadczalny skutków a raczej ich braku gigantycznego zadłużenia ale pożyjemy zobaczymy. 

Żydzi jak to oni przeniosą sie tam gdzie jest dobry geszeft a Amerykę mogą mówiąc kolokwialnie olać... Już to starają się robić...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @peter15k 28 lutego 2021 12:01
28 lutego 2021 12:10

Żydki potrzebują armii USA do kontroli globu - póki Chiny nie mają czegoś takiego pod ręką nie liczyłbym na zmiane terenu okupacji :)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ThePazzo 28 lutego 2021 12:10
28 lutego 2021 12:18

Z tą kontrolą globu to coraz ciężej będzie jak morale armii będą budować tranwestyci, geje ,  lesbijki itp.  a takie kierunki rozwoju podpisał Biden.  Na dodatek ta wojna z WASP plus masowy import imigrantów... Imigranci i zaburzeni seksualnie mają zapewnić reelekcję komunistów ...Cienko to wygląda...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 27 lutego 2021 22:45
28 lutego 2021 12:19

Nic nie szkodzi z zainteresowaniem czytam pańskie przypuszczenia...Mam nadzieję,że przetasowania,ktore są nieuniknione w świecie nie znajdą zaskakującej i bolesnej niespodzianki... Potężny militarnie kraj jakim jest USA, prezentuje coraz dziwaczniejszą demokrację,polegającą,na manipulacji,że kieruje przejrzystym systemem rządów...Tymaczasem jakaś"niewidzialna "rączka steruje tym systemem. Na pierwszym miejscu stawiam na bankierów. No i bankierzy kochają wojny,które zapewniają im niewyczerpany dochód...Jeżeli opłaci się im skarcić boleśnie Chińczyków -to tak będzie...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @peter15k 28 lutego 2021 12:18
28 lutego 2021 12:27

Zgoda cienko to wygląda ale muszą minąć lata (ponad 10 min) by zmiany Bidena sie utrwaliły przynajmniej w armii.

Kto wie być może właśnie dlatego taka komunistyczna polityka w USA by w długim okresie rzucić to mocarstwo na kolana.

W końcu Żyd ma zawsze swoją agende i robi to co mu sie opłaca i Wielkiemu Izraelowi :) 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ThePazzo 28 lutego 2021 12:27
28 lutego 2021 15:06

No tak tylko połowa tego Izraela mówi po rosyjsku. Dobrych parę lat temu przemknęła mi informacja w internecie, że była jakaś afera z ustalaniem DNA kogoś bodaj w Budapeszcie. Rosjanie za pomocą akcji most zainstalowali sobie tam niezłą agenturę. No ale to zmartwienie Żydów. Warto zwrócić też uwagę, że ostatnio zmarł na zawał  Benjamin Rothschild w sile wieku ( 57 lat ) a zajmował sie on bodaj ryzykiem. Wygląda na to że tam też nerwy siadają. Nie ma lekko...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @peter15k 28 lutego 2021 15:06
28 lutego 2021 18:32

Faktycznie tylko 57 lat.

A jak mało o nim w necie.

No cóż śmierć najbardziej "demokratyczna" instytucja. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 16:10
12 marca 2021 12:24

Przekonywująca interpretacja. Brakuje tylko jednego elementu: wywiadu gospodarczego Rotyszlyd Co. Consulting. To jest kapitał klanu. Nie konta bankowe ale zależność klienteli od informacji. Nie wiem jeszcze jak, ale to modyfikuje nieco interpretację.  

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować