-

OjciecDyrektor : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie zdołają ukryć wszystkich swoich szwindli, stworzyli ekonomistów.

Murzyn zrobił swoje...

Dużo osób ostatnio rozpisuje się na temat postępowania USA w sprawie wojny na Ukrainie. Postanowiłem więc i ja dorzucić coś, co zapewne ZNOWU wywoła kontrowersje, ale cóż...sami poczytajcie:

https://stooq.pl/n/?f=1665221

Prezydent Trump jest tak pewny siebie i tak pyszny, że w zalinkowanym tekście powiedział coś, co odsłania prawdziwą rolę USA w konflikcie na Ukrainie. 

Trump po pierwsze wysunął roszczenia wobec Ukrainy na 350 mld baksów. Roszczenia wzięte z sufitu. Po drugie pochwalił się, że te roszczenia zostaną zaspokojone. A po trzecie, że jeszcze więcej z Ukrainy wyciągnie w przyszłości. 

Co to oznacza? Ano to, że głównym beneficjentem wojny na Ukrainie będzie USA. Stara rzymska sentencja mówi, że ten zrobił, kto skorzystał. Dlatego twierdzę, że Rosja napadła na Ukrainę za zgodą USA. Jej rola sprowadza się więc do roli murzyna, który ma zrobić swoje, a potem odejść. Całe wizerunkowe  odium zła spada na Rosję, a Ameryka robi się na niepokalaną istotę, niosącą ulgę i wybawienie. 

Oczywiście jest to dyktat i szantaż wobec Ukrainy. A wobec Londynu ostre negocjacje. Bo to Londyn musiał dać zgodę na akceptację warunków porozumienia. A te warunki to spore koncesje na wydobywanie "metali ziem rzadkich i inne sprawy" - jak to określił Trump. Czyli Rosja jest po to, aby postawić Londyn (Ukrainę) wobec alternatywy: albo Zagłębie Donieckie będzie amerykańskie albo zostanie całkowicie zdewastowane przez Rosję. Rosja jako zapłatę dostanie zgodę na dalsze okupowanie ukraińskiego wybrzeża M. Czarnego (w tym Krymu).

Co w zamian zaoferował Trump? Zyczliwy nadzór, co ja interpretuję jako zgodę na akcję militarną przeciw Rosji w basenie M. Bałtyckiego. W wyniku tego dealu Rosja zapewne straci obwód królewiecki, ale utrzyma Krym i dostanie obszar między Krymem, a Rostowem n. Donem (tak, aby Krym miał połączenie lądowe).

Na koniec zwracam też uwagę na kwestię postrzegania kosztów wojny przez Trumpa. Jest to bardzo pouczające, bo pokazuje, że największe koszty ma ponieść "Europa", czyli państwa, które byly w zasadzie neutralne wobec tego konfliktu. Mówię o tym tym, którzy cały czas mówili (i nadal mówią), że Polska powinna być neutralna w kwestii wojny na Ukrainie. Jesteście obłąkanymi frajerami. Przepraszam, ale to nie ja wam to mówię - to mówi wam Trump. I to otwartym tekstem. 

Życzę wam nadal dobrego samopoczucia.

 

 



tagi: ukraina  rosja  usa  trump 

OjciecDyrektor
27 lutego 2025 06:55
208     3299    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Traube @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 08:12

Zastanawiam się, skąd się wziął pomysł, że Rosja jest gotowa oddać Amerykanom czy Ukrainie Zagłębie Donieckie i zadowolić się jedynie okupacją "ukraińskiego wybrzeża Morza Czarnego, w tym Krymu"?

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 08:16

Ciekawe czy  dostaną jeszcze pozwolenie na ponowne otwarcie rurociągu "Przyjaźń" II. Nitki na Słowację, Węgry, Bawarię. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Traube 27 lutego 2025 08:12
27 lutego 2025 08:47

To prosze uwsżnie przeczytac linkowany artykuł z wypowiedziami Trumpa. Trump z jednej sytony uchylił sie od odpowiedzi na pytanie, czy Tosja odda zajete tereny, a z drugiej tryumfalnie ogłasza, ze bedzie miał koncesje na wydobycie metali ziem rzadkich, ktorych najwiecej jest na wschodzie Ukrainy. I jeszcze mówi, że "my tam bedziemy i to bedzie najlepsza gwarancja bezpieczeństwa Ukrainy".  Dodał też, ze Rosja bedzie MUSIAŁA zaakceptowac jego pomysly.

Proszę to sobie pospinać w głowie. Mnie wyszło, to co napisałem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 27 lutego 2025 08:16
27 lutego 2025 08:48

Raczej nie dostaną. Chyba że ta ropa bedzie wydobywana przez Amerykanów. North Stream wystarczy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 08:42
27 lutego 2025 08:58

Tak sobie myślę,że jest pan bardzo niegrzeczny.Wyciąga pan daleko idące wnioski ,gdy do negocjacji w sprawie rzekomego pokoju jeszcze daleka droga.Bazy danych USGS i górnictwa nie wymieniają Ukrainy jako głównego źródła,metali ziem rzadkich. A "fedrowanie "cokolwiek tam jest,bardzo,bardzo kosztowne i zapasów tyle co pies napłakał..Kto tam wie jakie jest podłoże tego kupczenia.?

"Całe wizerunkowe  odium zła spada na Rosję, a Ameryka robi się na niepokalaną istotę, niosącą ulgę i wybawienie."  - Tiaaaaaaaaa! Czyli biedny Putinek dał się wpuścić w maliny tej w/g Putina -spedalonej Ameryce?.Do takich wniosków pan doszedł i trzeba przyznać panu świętą rację?

zaloguj się by móc komentować

Traube @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 08:47
27 lutego 2025 09:07

A to jak się spina w głowie?

"Zapytany, czy nie obawia się, że zdobycze terytorialne Rosji zachęcą do podbojów inne kraje, w tym Chiny, Trump zwrócił się do zadającego pytanie dziennikarza mówiąc mu, by sam spróbował odzyskać te ziemie."

Jakie ziemie ma Trump na myśli?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Traube 27 lutego 2025 09:07
27 lutego 2025 09:18

No właśnie...jakie? Rosyjskie rzecz jasna. A które sa rosyjskie? Te, jakie wymieni Trump, że należą do Rosji...:). To taki amerykański spodob komunikowania sie. Amerykanie to Najlepsi Niemcy, jak mówi kolega ArGut, a Niemcy rpzumieją tylko język siły i nim sie posluguja.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 27 lutego 2025 08:58
27 lutego 2025 09:18

A mnie najbardziej intryguje komu zostanie zlecone rozminowanie tysięcy hektarów na Donbasie i Zaporożu. I czy aby nie wynajmą do tego Polaków.

zaloguj się by móc komentować

Traube @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 09:18

I jeszcz to:

"Co w zamian zaoferował Trump? Zyczliwy nadzór, co ja interpretuję jako zgodę na akcję militarną przeciw Rosji w basenie M. Bałtyckiego. W wyniku tego dealu Rosja zapewne straci obwód królewiecki, ale utrzyma Krym i dostanie obszar między Krymem, a Rostowem n. Donem (tak, aby Krym miał połączenie lądowe)."

Zgodę na akcję militarną...Ciekawe czyją? Potężnej Bundeswehry wspomanganej przez zjednoczone siły fińsko-szwedzkie? A może Anglicy wyślą jakąś ekspedycję? Wprawdzie psioczą, że ich armia najmniejsza od dziesięcioleci, ale zapewne ochoczo ruszą na tę wojnę.

A Rosja, która bez żalu poświęca życie setek żołnierzy w walkach o jakiś Muchosrańsk, ot tak, pogodzi się z utratą obwodu królewieckiego? Równie jasne to i logiczne, jak to, że teraz Rosja miałaby oddać nie tylko ów Muchosrańsk, ale cały Donbas.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 09:21

Czyli STAŁY ELEMENT GRY ... w 1945 Najlepsi Niemcy rzucili Polskę ... a w 2025 Najlepsi Niemcy rzucają Ukrainę -> Najgorszym Niemcom. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 09:22

Dzięki za link do bardzo ciekawego tekstu. 

Tekst wiele wyjaśnia, a jednocześnie powoduje powstanie wielu wątpliwości. Dzięki temu można było puścic trochę wodzy fantazji w notce, którą fajnie się czyta. -:))

Niestety "duży Donald" lubi trochę mieszać i ten tekst z linku to powiela.

Cytat z notki:

Roszczenia wzięte z sufitu. 

W artykule jest tak:

Powtórzył przy tym nieprawdziwe informacje na temat wartości amerykańskiej pomocy dla Ukrainy, która według Trumpa wynosi 350 mld USD.

Pytanie jest takie: skoro są pewni, że nieprawdziwe, to dlaczego nie napisali jaka wartość jest prawdziwa. Trochę pojechali po bandzie puszczając niepewne informacje. ;)

Cytat z notki:

... "Europa", czyli państwa, które byly w zasadzie neutralne wobec tego konfliktu.

"Łunia jewropejska" nie była i nie będzie nigdy neutralna, bo czerpie korzyści całą "paszczą". Taka Franca, pardon, Francja nadal "czerpie korzyści" i co? Jako neutralna?

Cytat z notki:

...odsłania prawdziwą rolę USA w konflikcie na Ukrainie. 

Oj, chyba tych "szatanów" był cały tabun, a nie tylko jeden. ;)

Ciekawe czy ktoś zna pełną liczbę i listę ksywek tychże szatanów.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 27 lutego 2025 08:58
27 lutego 2025 09:23

Po pierwsze dlaczego jeztem niegrzeczny? Henry dostal to, na co zasłużył. A wobec Trumpa jestem też niegrzeczny? 

O metalach ziem rzadkich mówi Trump. Wiec albo on coś ukrywa albo jednak wie lepiej, co jest pod ziemia na Ukrainie. 

I nie usprawiedliwam Putina. Źle Pani zrozumiała. Gdy wybuchla wojna sam Coryllus napisal, ze Rosji KTOŚ pozwolił zaatskować Ukraine. Bez tego pozwolenia Rosja by się nie odważyła. No i teraz wychodzi kto. Może sie z tym Pani nie zgadzać. Nie napisałem tego dla poklasku. Napisałem dla przemyślenia, bo jak się wojna skończy i beda sie kręcić interesy, to wtedy juz bardziej bedzie widoczne, kto i po co zrobił wojne na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Traube 27 lutego 2025 09:18
27 lutego 2025 09:24

Nie. Akcję Anglików...

zaloguj się by móc komentować

Traube @Andrzej-z-Gdanska 27 lutego 2025 09:22
27 lutego 2025 09:26

Brak też wyjaśnień dlaczego, skoro te liczby są nieprawdziwe, Zeleński zamiast podać prawdziwe, godzi się - z niewielkimi modyfikacjami - na propozycje Trumpa.

zaloguj się by móc komentować

Traube @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:24
27 lutego 2025 09:30

Poddaję się...

Trudno z takimi fantazjami polemizować.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 27 lutego 2025 09:21
27 lutego 2025 09:30

W tych słowach Trumpa jest mowa o pokojowych oddziałach...francuskich. Czyli Awangarda Najlepszych Niemców tam będzie osłaniać interesy Najlepszych Niemców. Najgorsi Niemcy idą do zsypu...tradycyjnie...:)

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Traube 27 lutego 2025 09:26
27 lutego 2025 09:34

My nie wiemy, w którą stronę stronę są nieprawdziwe. ;))

Jeśli zaniżone to nie jest "głupi".

Jeśli zawyżone to on i tak nie płaci z własnej kieszeni. Poza tym "duży" doliczył "koszta manipulacyjne". Mimo to w efekcie końcowym (pokój i odbudowa) może nie będzie tak źle. ;)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 27 lutego 2025 09:22
27 lutego 2025 09:36

Bo ten portal, ktoey linkuje to portal angielski...:). Dla Anglii są to roszczenia wzięte z sufitu. I to taka aluzja=wskazówka, jak czytać.

Anglucy nigdy nie napisza wprost. Podadzą suche info. I czasem jedno zdanie naprawadzajace. To wszystko. 

Tekst fajny, bo faktycznie daje dużo do przemyślen. Ja przemyślalem w ten sposób, ale nie wymagam, aby inni uwazali tak samo. W kazdym razie są konkretne słowa, konkretne żądania i zapowiedzi. A Trump, jak to Trump - uprawia teorię chaosu, stosowaną notorycznie przez Amerykanów. I dlatego trzeba się nauczyć ten zaplanowany  chaos interpretować.

 

zaloguj się by móc komentować

ddam @stanislaw-orda 27 lutego 2025 09:18
27 lutego 2025 09:39

Brytyjską "prawdę" -stooq- już znamy... :)

Zatem warto poznać prawdę u oficjalnego ukraińskiego źródła

"PR dla Trumpa, sukces dla Ukrainy. Co oznacza umowa o podłożu i jak Kijów pokonał presję USA"

Podpisane zostanie „Porozumienie w sprawie surowców mineralnych”, które stało się głównym tematem stosunków ukraińsko-amerykańskich. Rząd podjął już decyzję w tej sprawie, a „European Truth” opublikował tekst porozumienia zawartego przez Kijów i Waszyngton ( tekst porozumienia jest dostępny również w języku angielskim ).

Dokument nie odpowiada na wszystkie pytania. Strony zgodziły się jedynie na ramowe porozumienie w sprawie utworzenia wspólnego ukraińsko-amerykańskiego funduszu; Przed nami nowe negocjacje dotyczące jego funkcjonowania.

"...Co będzie dalej?

Umowa w sprawie gruntów, zawarta przez rządy (oficjalnie, nawiasem mówiąc, ma ona zupełnie inną nazwę: „Dwustronna umowa o ustaleniu zasad i warunków działania Funduszu Inwestycji Odbudowy”) nie jest memorandum, lecz prawnie wiążącym dokumentem.

Jednakże jedynym zobowiązaniem, jakie Ukraina i Stany Zjednoczone przyjmują na siebie w ramach tej umowy, jest rozpoczęcie międzyrządowych negocjacji w sprawie nowego porozumienia w sprawie Funduszu Inwestycyjnego na rzecz Odbudowy. Oraz że negocjacje te będą spełniały warunki opisane powyżej.

Takie sformułowanie, jak również brak jakichkolwiek ograniczeń suwerenności Ukrainy, pozwoliły na napisanie obecnego, pierwszego porozumienia w taki sposób, że nie wymagało ono ratyfikacji przez Radę Najwyższą.

Ale strony zgodziły się, że następne, duże porozumienie w sprawie funduszu musi zostać ratyfikowane.

I to jest dobre, bo daje dodatkową ochronę przed nieakceptowalnymi zapisami.

I wreszcie Zełenski nie ukrywa, że ​​negocjacje w sprawie funduszu będą uzależnione od dalszych porozumień o bezpieczeństwie i warunków pokoju z Rosją. Jeśli ten pokój w ogóle będzie istniał. „Ta umowa może okazać się wielkim sukcesem lub może pójść cicho. Rozwiążemy to po moim spotkaniu z prezydentem Trumpem” – dodał prezydent.

Na razie w dokumencie jedynie mimochodem wspomniano o powiązaniu tej umowy ze wspólnymi ramami bezpieczeństwa. Ale istnieje (i pojawił się w ciągu ostatnich kilku dni na naleganie strony ukraińskiej).

Kijów postanowił więc stworzyć zachętę dla Trumpa i jego zespołu. Większa presja na Putina oznacza lepsze warunki dla zasobów podziemnych. Innym pytaniem jest, czy taka zachęta okaże się wystarczająca w wielkiej grze geopolitycznej, w której stawka dla wszystkich stron jest niezwykle wysoka. Ale prawdopodobnie nie będzie to zbędne.

Autor: Serhij Sydorenko,"

https://www.eurointegration.com.ua/articles/2025/02/26/7205946/

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Traube 27 lutego 2025 09:30
27 lutego 2025 09:40

Pożyjemy - Zobaczymy.

Trump jasno powiedzial, że Rosja bedzie MUSIAŁA sie zgodzić na jego pomysły. I akurat w tym mu wierzę. Jakie to pomysły? Tu oczywiscie spekuluję (Pan to nazywa fantazjowaniem), ale spekuluje na podstawie calokształtu okolicznosci. Londynoei Trump musiał zaoferować COŚ naprawdę wartosciowego, bo skala koncesji ametykańskich na Ukrainie jest bardzo dużo (Trump powiedział wprost "zarobimy bardzo dużo"). Londyn nigdy nie daje prezentów za friko...nikomu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 27 lutego 2025 09:18
27 lutego 2025 09:41

Słuszne myśli Stanisławie,pan wyciąga.Ja dochodzę do całkiem przeciwnych "niepobożnych "wniosków: powinni zebrać do kupy razem wszystkich szurniętych geniuszy generałów z krótkim kursem saperskim i wysłać na te "dzikie"zaminowane pola...I to bez uwzględniania,kto i jakie obszary zaminował.

Nawet nasza "światła" GW tak lamentuje ubiegłego roku : https://biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,159116,31449543,ukraina-jak-wietnam-i-czerwona-strefa-pod-verdun.html

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 08:42
27 lutego 2025 09:41

...  niestety  nie  !!!

 

Ale  dzisiaj  to  zajechalo,  ale  z  Panskiej  ,,buzi,,...  i  przegial  Pan  strasznie  w  ocenie  ,,faktUF  z  d*py  wzietyH,,  z  tego  detego  linku.

Ale  na  tym,  wlasnie,  polegaja  te  Panskie  dete  ,,kAtrowersje,,.

  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 27 lutego 2025 09:39
27 lutego 2025 09:45

Nikt nie cytuje źródeł angielskich, więc ja to robię. Co Panu to przeszkadza? Ja tam wolę znać wiele źródeł, niz tylko amerykańskie/niemieckie/rosyjskie.

Z ukraińskich źródeł niewiele można wyczytać, bo Ukraińcy dobrze opanowali metodę ukrywania intencji i swoich pragnień.

Proszę więc nie szydzić. Tekst z tegonportalu cytuje wypowiedzi Trumpa. Jest tylko jedno zdanie komentarza (że roszczenia są nieprawdziwe).

Pan wierzy, że USA dało Ukrainie 350mld baksów?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Paris 27 lutego 2025 09:41
27 lutego 2025 09:49

Aha..czyli ktoś może u mnie na blogu wyjeżdżac z tekstem, że piszę bzdury, tak? Bez żadnych argumentów, tak? Gdyby mnie to powiedzial publicznie i osobiście, to mógłby dostać nawet w trąbę. W internetach każdy jest mocny w gębie i bezczelny. Nie będę miał dla takich typków litości. I może Pani mnie nie czytać - nie ma przymusu.

A puszczać płazem tego nie będę. Można mnie krytykowac, ale wymagam dwóch rzeczy - argumentów i dobrej woli. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 27 lutego 2025 09:41
27 lutego 2025 09:51

Polacy już tam.są. Stanisław powinirn to wiedziec...i nie są tam saperami.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 27 lutego 2025 09:22
27 lutego 2025 09:52

I  tak  opuscil...

...  na  swoich  z  d*py  wzietych  ,,RZONdaniaH,,  !!!

 

Bo  jeszcze  ze  2  tygodnie  temu  WYL  o  500  miliardach.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:23
27 lutego 2025 09:54

To  juz  wiadomo  od,  co  najmniej,  ,,majdanu,,  !!!  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 27 lutego 2025 09:34
27 lutego 2025 09:54

Te roszczenia Amerykanów wzgledem Ukrainy dowodzą, jak bardzo im zależy na zainstalowaniu się na Ukrainie, jak dla nich ważna jest ta Ukraina. Cały czas robili gadkę, że to w sumie nie ich biznes, a teraz wychodzi, jak wielki to biznes. Trump jest strasznie podjarany tym porozumieniem i nawet nie potrafi tego ukryć.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 27 lutego 2025 08:58
27 lutego 2025 10:00

To nie takie wnioski. Bez aprobaty usa, około roku trwały negocjacje Rosja nie ruszyłaby czołgów. to byl też test czy w tym okresie europa pokaże samodzielnośc polityczną i wchłonie ukrainę. Zwyciężyla prosta opcja: kasa i odsetki do spłaty. Wszyscy patrzyli juz jak WŻ spaceruje po placu czerownym, bo dostal kasę troche amunicji, etc. i pokrzykiwał, że ma najwiekszą armie świata. Jesli dojdzie do zawarcia tzw. pokoju to ze świadomością, że część elit ukraińskich zawsze wywoła konflikt z rosją. zawsze. może też po tzw. inwestycjach dojść do podzialu ukrainy podobnie jak niemcy po 1945r. lecz wg innych kryteriów. Zakres wzajemnej nienawiści jest do dyskontowania przez najbliższe 50 lat. przywodcy rosji są ostatnimi osobami, które dają sie wpuścić w maliny. to tysiące ukraińców dalo sie wpuścic w maliny. i będzie to żródlem konfliktow lokalnych, gdzieś nienawiść musi mieć ujście. 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:45
27 lutego 2025 10:02

zasady są prozaicznie proste: wszyscy klamią na okrągło a gawiedź sie ekscytuje.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:40
27 lutego 2025 10:04

oferty dla londynu? wg nowych zasad. albo będzie jak usa wykreuje real albo niech czekają na casusy banku anglii.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ddam 27 lutego 2025 09:39
27 lutego 2025 10:06

kijów pokonał presję usa? niezłe. przecież wizja że w ciągu godziny zostaną odcięci od starlinków oznacza że rosjanie w ciągu 2-3 tygodni będą w kijowie. teatr dla ukraińców i reszty naiwnego swiata.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 27 lutego 2025 09:52
27 lutego 2025 10:08

jest to skuteczne odwracanie uwagi. egzaltacja, egzaltacja ale w tle są inne zabawy.

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:45
27 lutego 2025 10:09

Mnie nic nie przeszkadza, co ma mi przeszkadzać, Pan dajesz, ja daję oboje dajemy :)

Szydzę?

Naprawde trochę luzu... pączuś zjedzony? :)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Traube 27 lutego 2025 09:18
27 lutego 2025 10:10

Chyba nie chodzi o oddanie w sensie terytorialnym, to raczej nadinterpretacja (bezkontekstowa) ale o podział koncesji komu ile na wydobywanie tamtejszych surowców. Tylko trzeba najpierw teren rozminować.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 27 lutego 2025 10:09
27 lutego 2025 10:14

Ok. Luz...Ze słodyczy najbardziej lubię boczek...:)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:45
27 lutego 2025 10:16

Te podliczenia nie opiewaja na kwoty, które USA "dało" władzom na Ukrainie do swobodnej dyspozycji. To koszty ciagnione wszystkich rodzajów dostaw, obsługi zwiadem satelitarnym, szkoleniem  kadr dla nowych rodzajów sprzętu, kosztem instruktortów od obsługi np. kompleksów "Patrioyt" czy "Javelin", koszty załadunku, magazynowania i ttransportu docelowego tegoz sprzętu, etc., etc.

Mogło sie uzbierać, bo jak jankesi tradycyjnie narzucili 50-procentowa marże,to moze byc i więcej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:51
27 lutego 2025 10:18

w zasadzie są tam  od początku, a nawet i trochę wcześniej.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 27 lutego 2025 10:04
27 lutego 2025 10:19

2-3 tygodnie w Kijowie? Brytole już wcześniej mówili, że jak bedzie trzeba, to wejdą na twardo do Ukrainy, czyli ze swoją armią. A w podtekście, że Royal Navy rozwali Petersburg i odetnie rosyjskie porty nad Bałtykiem i M. Białym. Co Moskwie potem zostsnie? Tylko płacz i jęk.

Więc trochę przesadzasz w ocenie. To porozumienie z Trumpem zawiera tak naprawdę Londyn. I teraz trzeba by się zastanowić, co Trump daje Londynowi? A Londynowi żadnych bajek i plew nikt nie wciśnie. Jak będzie próbował, to skończy jak Prometeusz.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 10:16
27 lutego 2025 10:21

Nie znasz się na cenach sprzętu wojskowego...tylko tyle Ci powiem. Za 350 mld baksów to można kupić tyle i takiej broni, że Rosja skurczyłaby się do rozmiarów Tanu-Tuwy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 10:21
27 lutego 2025 10:24

Nie czytasz ze zrozumieniem.
Może jeszcze  'ruscy" dorzucili do puli  koszty wysadzenia NS-2, zatem Londyn siedzi cicho, bo oberwie rykoszetem. Podobnie jak Warszawa.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 10:19
27 lutego 2025 10:24

Bez USA Londyn jest niczym. Spłacili już wszystkie pożyczki za II wśw.? Może w zeszłym roku? Już widzę tą Royal navy. Byłoby to wypowiedzenie wojny a Londyn jest idealnym celem do akcji nuklearnych. Bo to wyspa i po zawodach.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 27 lutego 2025 10:24
27 lutego 2025 10:27

Londyn już zszedł z wojowania samodzielnie z Rosją. Teraz jest tezą że owszem tak ale w koalicji europejskiej. Samodzielnie? Za żadne skarby.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 10:34

Negocjacje cały czas trwają. A Londyn jak na razie puszcza takie oczkoWszystkie wypuszczone 24.02.2025

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 10:24
27 lutego 2025 10:38

Zawsze podziwiałem twoje pokręcone teorie. Mam fantazję, ale nie aż taką jak Ty...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 27 lutego 2025 10:24
27 lutego 2025 10:41

USA to też wyspa. Głupi argument, bo jak ktoś puści nukleona, to obojetnie czy to wyspa czy nie wyspa - jest po zawodach.

No i przypomne, ze Anglia skitecznie osbiła Falklandt na drugim końcu świata już 43 lata temu. A wtedy miała znacznie trudniej.

Jak zwykle nie doceniasz potencjału Anglii. Ukrainę urstowały dostaey sprzętu z Anglii i Polski. Nie z USA.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 27 lutego 2025 10:27
27 lutego 2025 10:43

Nie rozumiesz o co chodzi z tymi 'siłami pokojowymi". To są tacy "templariusze" którzy mają osłaniać 8nteredy obu gsngów. Angielskie - Olimpijczyków, a francuskie/europejskie - Żmijowego Plemienia (cxyli amerykańskie).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 27 lutego 2025 10:34
27 lutego 2025 10:47

Piękne monety. Wszystkie postaci na nich były poważnym problemem, który udało się rozwiązać...:). W zasadzie każda z tych postaci zginęła śmiercią tragiczną lub zagadkową. To jest chyba lista proskrypcyjna, otwierająca Wielkie Czyszczenie Świata 2.0.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 10:53

Widzę że Ojciec Dyrektor nadal jest przywiązany do obciążenia Londynu za zło tego świata. Jutro podobno mają ujawnić listę pasażerów …„pary Anglików” czyli Jeffreya Epsteina i Ghislaine Maxwell. Wygląda na to, że kasa z USID szła też …z Londynu ? Straszne czasy nastały. TVP przykładowo jest jednocześnie antyklerykalna ,antyamerykańska , antyrosyjska i pro ukraińska. Trump wspiera Izrael ale wojuje z Sorosem. Jak tu mu zarzucić antysemityzm ? Jedynym ratunkiem dla dotychczasowych „elit” jest wpuszczenie nas w wojnę z Rosją. Trochę Polaków będzie mniej a reszta młodych wykształconych zwieje za granicę . I o to chodzi...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 27 lutego 2025 10:53
27 lutego 2025 11:04

Ależ skąd. Londyn i Waszyngton to tylko ciała operacyjne. Takie świece na widoku.

Pan jak zwykle ma defetystyczne wizje. Nic na to poradzić nie mogę. Ja tam będę się cieszył z wojny z Rosją. Bo to jedyna chwila, aby można było skutecznie jej coś zabrać.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:23
27 lutego 2025 11:05

"Bredzić każdy może, jeden trochę lepiej, drugi trochę gorzej"- a dlaczego bierze pan wszystko do siebie?.Czy nie jest prawdą może ,że tak powazni politycy dwóch mocarstw doskonale często bredzą w imię swoich interesów?........ I proszę się nie powoływać na Coryllusa,bo w pana komentarzu zagrzmiało jak pan napisał.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:51
27 lutego 2025 11:10

Śmiem twierdzić ,że Stanisław o tym wie...Ale nie taka była intencja,na którą szczerze odpowiedziałam i nie mam zamiaru się licytować KTO powinien rozminować te tereny.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 27 lutego 2025 10:00
27 lutego 2025 11:13

"przywodcy rosji są ostatnimi osobami, które dają sie wpuścić w maliny"--pełna zgoda qwerty!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 27 lutego 2025 11:05
27 lutego 2025 11:15

Myślę, że to było do mnie. Komentujący powinien był w przeciwnym przypadku zaznaczyć, że chodzi o Trumpa. Mam świadomość, że stawiam kpntrowersyjne tezy, ale wymagam przynsjmniej dwóch zdsń wyjaśnienia, że bredzę.

Zresztą wypowiedzi Trumpa to nie były tezy, tylko opis, co udało się jemu załatwic i co chce zrobić a czegi nie chce. Nie sądzę więc, że komentarz Henry'ego odniosił się do Trumpa. Bo niby jakie tu bredzenie?

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 11:16

No muszę przyznać, że się zaśmiałam z tych rewelacji i rzekomych kontrowersji. Przecież już dawno padało tutaj, że wojna jest prowadzona w interesie USA, ale było dyscyplinowanie takich osób, sugerowanie, że są ruskimi onucami i przypominanie o lojalności wobec naszego natowskiego sojusznika, a także gardłowanie, że wojna ta jest tylko i wyłącznie emanacją kacapii. Rosja nie ma monopolu na zło tego świata, ale ma zdecydowanie gorszy pr niż jankesi. Gwałt i upokorzenie, jakie zadano Ukrainie, powinny być ostrzeżeniem po wsze czasy. Podręcznikowa międzynarodowa „operacja specjalna". Niestety podręczniki historii będą pisać autorzy tej operacji, a pożyteczni idioci, różnież wysyskani, będą je powielać. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 08:47
27 lutego 2025 11:42

Putin przed zgodą Żeleńskiego na warunki Trumpa sam mu zaproponował eksploatację po swojej , zdobytej stronie zaznaczając, że Chiny także będą z tego korzystać. Sądzę, że był to znak dla Żeleńskiego - nie musisz się spieszyć z tym podpisywaniem, ale Żeleński natychmiast zmienił zdanie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 11:04
27 lutego 2025 11:45

Je pryč a už se nevrátí, pane Havranelku

zaloguj się by móc komentować

pike @BTWSelena 27 lutego 2025 11:10
27 lutego 2025 11:46

Po rozminowaniu terenu mogą dostać znany problem zwiazany z nim...

Kiedy mówimy o kopalniach tych rzekomo rzadki metali to chodzi o ogromne

masy skalnego gruzu. Dopiero z niego trzeba te matali odzyskać metodami tzw. rafinacji. 

Ona obecnie odbywa się w Chinach i to one są głównym (90%) producentem tych metali. 

I z tego powodu niepokornych wg i kryteriów szantażują brakiem dostaw…

Tylko,że rafinacja odbywa się kosztem wielkiej dewastacji środowiska naturalnego. 

Używa się ogromnej ilości energii, wody , kwasu siarkowego i solnego

tworząć duże ilości niebezpiecznych ścieków….

Metale te zawsze występują razem z promieniotwórczym uranem i torem…

Z tego powodu głównie USA i Francja pozamykali swoje kopalnie i całe to „gówno” oddali Chinom. 

Około 10 tysięcy roproszonych kopalń na terenie Chin znacznie przyczyniło się do zrujnowania środowiska naturalnego. 

Biorą ten kopalniany gruz z całego świata. Mają też u siebie dwa główne rezerwuary w kopaniach w Baotou i Bayan

Po co temu przeciwnikowi zielonego ładu te metale. Chyba to wpływy Muska i Tim Coocka (Apple) itp….

No i u kogo będzie ta rafinacja ?...

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pike 27 lutego 2025 11:46
27 lutego 2025 11:55

za Ural w okolice Miass (obwód czelabiński) trochę bliżej. Tam mają spore osadniki radioaktywnych odpadów.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 10:21
27 lutego 2025 11:57

Podejrzewam, że Trump wrzucił do koszyka wszystkie koszty jakie na poniosła Ameryka na temat: Ukraina, koszty które ponoszą także swoją obecnością w Rumunii, w Polsce , starlinki Musca etc - pełna obsługa

zaloguj się by móc komentować

atelin @Pioter 27 lutego 2025 10:34
27 lutego 2025 12:00

Dlaczego GB wydaje monetki w dolarach?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 27 lutego 2025 11:16
27 lutego 2025 12:00

Niestety...tak chyba będzie. Pocieszające jest to, że ten amerykański wsad może faktycznie przynieść stsbilizację w tym rejonie świata. Cenę za to zapłaci Ukraina rzecz jasna. Ale mam nadzieję, że ten murzyn, cxyli Moskwa też sporo straci

zaloguj się by móc komentować

Pioter @atelin 27 lutego 2025 12:00
27 lutego 2025 12:02

Bo w Niue obowiązuje dolar nowozelandzki

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 27 lutego 2025 11:05
27 lutego 2025 12:03

Ok. Po zastanawieniu usunąłem komentarz Henry'egi i moją odpowiedz, bo to faktycznie może gorszyć. Przepraszam wszystkich, których to zgorszyło.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Drzazga 27 lutego 2025 11:57
27 lutego 2025 12:04

Ponadto na towary reralizowane w normalnym  trybie zakupów )(zamówienie, produkcja, dostawa)  czeka się rok, dwa a nawet pięć, ale dostawy w trybie nagłym, załatwiane przez sieć pośredników po całym świecie,  kosztują   niczym dopłata za express.

Nie wiadomo zresztą, dlaczegp O. Dyr. uważa, że weksel na 500 mld USA to dużo za dużo.

Zełenski poczatkowo też tak utrzymywał,  ale już zdążył zmienić zdanie. Oczywiście  wątpię,  czy zmieni zdanie  O. Dyr.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 27 lutego 2025 11:46
27 lutego 2025 12:06

Czyli mamy taki światowy podział pracy. Wszyscy myślą, że to wynika z potęgi i znaczenia Chin, a tymczasem Chiny dostały nakaz przetwarzania tego u siebie i potem eksportowanie po ustalonych wcześniej cenach. Dzięki za oświecenie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 12:04
27 lutego 2025 12:08

Bo Londyn tak drogich prezentów nie daje....chyba że oczekuje podobnej wartości rewanżu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 12:06
27 lutego 2025 12:15

jaki znowu nakaz? Otrzymały dobrze płatne zlecenia.

Podobnie jak z badaniami dotyczacymi CoVid. U nich (tj. w Chinach) nie ma takich drakonskich przepisów sanitarnych ani o ochronie srodowiska. Instytut w Wuhan robił to, czego nie mozna by robic w Anglii, Francji czy  w Karolinie Płd.

Nikt nie dysponuje takim duzym terytorium, aby w wyniku jakiejś awarii (casus Bhopalu - Madhja Pradesh, India, 1984 r.)  skażenie nie rozlało sie na tereny zamieszkałe.  Przypomne ze USA to federacja państw ( u nas: stanów), i kazde z nich ma swoje odrębne regulacje prawne w tym zakresie. Dlatego tpo firmy z poszcxególnych stanów zawierały z chińskimi instytucjami takie zlecenia. Rząd Federalny (White House) nic nie miał do tego.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Pioter 27 lutego 2025 10:34
27 lutego 2025 12:20

Taki dobór postaci przez Londyn to subtelny przekaz do Rosji, że nie walczy tylko z Ukrainą, ale walczy z całym światem, dosłownie - jesteście osaczeni. A historia pokazuje, że walka imperium na kilku frontach kończy się upadkiem.

Ojciec Dyrektor może mieć rację, następny etap to zaznaczenie dominacji na Bałtyku przez NATO. ( Królewiec)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 12:15
27 lutego 2025 12:22

Czyli chcesz powiedzieć, że chińskie ośrodki produkcji tych metali są zlokalizowane na terenach bezludnych?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 27 lutego 2025 12:20
27 lutego 2025 12:25

Bałtyk dla Anglii jest kluczowy. Tu nie chodzi o dominacje - tu chodzi o życie. Tak samo z USA i dostępem do Pacyfiku - to jest ich być albo nie być.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Drzazga 27 lutego 2025 12:20
27 lutego 2025 12:29

A dołożenie Spartakusa sugeruje także bunty miejscowych mieszkańców.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 27 lutego 2025 11:55
27 lutego 2025 12:33

Hmn...Chińczycy już praktycznie penetrują Syberię,a za Ural...?..hm..kupieckość zółltej rasy z komuno-biznesu idzie  do przodu,sprzedają komponenty do bojowych dronów tak Rosji,jak i Ukrainie i czort wie co jeszcze...i to co skomentował @pike mozna jeszcze rozciągnąć na inne dziedziny...

„Jeśli będziesz czekać przy rzece wystarczająco długo, ciała twoich wrogów będą płynąć obok.” Sun Tzu.

A ochrona środowiska?.. Na kilka lat całkowicie zamarła chińska kultura.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 12:03
27 lutego 2025 12:39

Pana decyzja,ale przypominam,że @Henry dłużej towarzyszy wiernie Coryllusowi,niż pan na blogach ogólnie. Cosik dzisiaj pan za bardzo podekscytowany,a zazwyczaj kwituje to"wrestlingiem"polityków. Nie oznacza ,że zarzucam panu brak wiedzy..........

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 12:25
27 lutego 2025 12:44

Przepraszam dla mnie te sprawy to magia, ale proszę krótko wytłumaczyć dlaczego Bałtyk jest dla Anglii kluczowy? Jeszcze przy okazji jak by wyglądał brak USA do Pacyfiku? 

Z góry dziękuję

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Autobus117 27 lutego 2025 12:44
27 lutego 2025 12:45

oczywiście " jak wyglądałby brak dostępu USA do Pacyfiku"

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 12:22
27 lutego 2025 12:54

Znowu wyczytujesz jedynie  co zechcesz, czyli tylko to co ci "pasuje'.

Nie mam zamiaru bawić się w tego rodzaju ciuciubabkę.

Co chcę powiedzieć, to mówię. Można, rzecz jasna, nie słuchać.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Autobus117 27 lutego 2025 12:44
27 lutego 2025 12:56

Cała wojna USA o niepodległość to był "drang nach westen". Po prostu bez Pacyfiku Ameryka byłaby otoczona i uduszona. I te wojny z indianami były takie, jakie były.

Z kolei Anglia, aby móc kontroliwać szlaki hsndlowe i czerpać zyski z trj kontroli musiała mieć sostęp do Bałtyku. Z Bałtyku można oddziaływać i kontrolować 3/4 Europy bez obawy, że się zostanie otoczonym. A opanowanie szlaków pomiędzy Bałtykiem a M. Czarnym ro istna żyła złota. Ktoś powie, że w XIX-XX w tak nie było. Było tylko z odwróconym wektorem. Otóż wibec monopolizacji szlaków morskich do Indii i Chin konieczne było pilnowsnie "międzymorza", aby nikt nie robił konkurencji. To że handel zamarł nie oznacza, że obszar nie był kluczowy. Był i rolą carskiej Rosji było pilnować to. Z cheilą wybudowania bajkalskiej kolei Anglia postanowiła Rosje zniszczyc, bo to naruszało monopol. Majac Odesse Rosja potrzebowała portów bałtyckich, a te mieli Niemcy. Trzeba byłi wiec skłócić te dwa państwa. I to zrobiono.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 27 lutego 2025 12:39
27 lutego 2025 12:58

No wiem, że był obecny. Ale skoro był i czytał moje wpisy, to powinien był wiedzieć, jak nogę zareagować na ten jego komentarz - jeśli on był pod moim adresem. Usunąłem oba wpisy, bo istnieje w mojej głowie mała wątpliwość czy to było do mnie. I tylko dlatego.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 12:54
27 lutego 2025 13:00

Wiem, wiem...nie chcesz wyjść na niezorientowanego i piszesz tak, aby wyszło, że tym niezorientowanym był ja...:). Niech tak będxie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 27 lutego 2025 11:16
27 lutego 2025 13:04

A tak poza tym, to nikt nie pisze, że te 350 mld baksów to po prostu wojenna kontrybucja. Bo kontrybucji żąda się od pokonanego przeciwnika. A wiadomo, że USA "pomagało" Ukrainie. I od wypłacenia kontrybucji uzależnia się zakończenie wojny. 

No ale tu mamy "porozumienie"....żadna tam kontrybucja wojenna. Przecież Ameryka nie prowadziła wojny z Ukrainą. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 27 lutego 2025 12:33
27 lutego 2025 13:05

O. Dyr. sprawy upraszcza do poziomu prostactwa. Chiny pozyskując wspomniane zlecenia uczą się jednoczesnie nowoczesnych technologii, które następnie adaptują do swoich potrzeb  oraz modernizują. Gdy przychodzi do pozyskiwania własnych zasobów surowcowych mają juz wtedy do dyspozycji własne  technologie lepsze od zachodnich. A chiński interior to bardzo duze złoża rud z pierwiastkami ziem rzadkich. Niektore szacunki mówia, że posiadają  najwieksze ich rezerwy na świecie, ale są przebiegli i nie ujawniają na ten temat żadnych udokumentowanych danych. Nikogo tam nie wpuszczają (w ten swój interior) , totez  nikt niczego nie wie na pewno. Na razie doją kogo się da, od Afryki przez Amerykę Łacińską po Syberię. Swoje zasoby zostawiaja widoczne na "czarną godzinę" .

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 12:06
27 lutego 2025 13:08

Chinczycy tez zaczeli zwraca uwage na zanieczyszczenie srodowiska:

"Chiny od dawna dominują w światowym zaopatrzeniu w ciężkie pierwiastki ziem rzadkich, minerały potrzebne do budowy pojazdów elektrycznych i turbin wiatrowych. Popyt na te produkty gwałtownie rośnie, ponieważ spieszymy się, aby osiągnąć cele klimatyczne, ale istnieje problem u podstaw łańcucha dostaw.

Procesy wykorzystywane do wydobywania ciężkich pierwiastków ziem rzadkich są wysoce zanieczyszczające, niszczą krajobrazy i zatruwają drogi wodne. Wraz ze wzrostem obaw o wpływ wydobycia na środowisko w Chinach w ciągu ostatniej dekady, coraz więcej krajowych kopalni zostało zamkniętych. Jednak globalny popyt szybko rośnie, a Chiny pozostają największym przetwórcą na świecie.

Ale skoro wiele z ich własnych kopalni jest teraz zamkniętych, skąd pochodzą dostawy tych minerałów do Chin?"(*)


https://globalwitness.org/en/campaigns/transition-minerals/myanmars-poisoned-mountains/

(*) moglo to lepiej brzmiec ale wykorzystalem tlumacza google, nie chcialo mi sie samemu :)

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @Pioter 27 lutego 2025 12:29
27 lutego 2025 13:12

A może to wielce łaskawa propozycja Londynu dla Moskwy :

koncepcja, która sugeruje, że Londyn – jako symbol wielkiego mocarstwa i historycznego gracza w polityce międzynarodowej – mógłby „łaskawie pozwolić Rosji na wybór swojego końca” w ramach jakiegoś formatu zakończenia obecnego konfliktu. To podejście wprowadza kontekst, w którym Rosja staje w obliczu wyboru, co do swojej przyszłości i rozwoju, a Londyn (w domyśle: zachodnie potęgi) daje jej możliwość wyboru strukturalnej porażki, która zakończy trwającą wojnę i zminimalizuje dalsze zagrożenie dla międzynarodowego porządku. Jest to subtelna gra dyplomatyczna i strategiczna, w której Rosja może być zmuszona do wybrania opcji, która jest dla niej katastrofalna, ale nie prowadzi do całkowitej, brutalnej klęski.

Możliwe propozycje, jak Rosja może zostać pokonana, pod warunkiem "łaskawości" Londynu:

  1. Zatrzymanie ekspansji – Rosja może zatrzymać swoje agresywne działania na Ukrainie i w innych częściach Europy Środkowej, ale jednocześnie stracić terytoria (np. Donbas, Krym), które miałyby zostać przywrócone Ukrainie lub pod kontrolą międzynarodową. To może być strategiczna klęska dla Rosji, ale bez całkowitego zniszczenia kraju.

  2. Demilitaryzacja i deglobalizacja – Londyn i jego sojusznicy mogliby zażądać od Rosji, by zredukowała swoje siły zbrojne oraz przestała być globalnym graczem wojskowym. To oznaczałoby demilitaryzację i ograniczenie wpływów w regionach takich jak Bliski Wschód, Afryka czy Europa Środkowo-Wschodnia, ale bez całkowitej likwidacji państwa. Taki scenariusz mógłby prowadzić do osłabienia Rosji na arenie międzynarodowej, bez jej całkowitego rozbicia.

  3. Upadek rządu Putina i zmiana władzy – Londyn, jako część szerokiej koalicji, mógłby zażądać zmiany reżimu w Rosji, zmuszając Putina do ustąpienia na rzecz mniej agresywnego, bardziej liberalnego rządu. To oznaczałoby polityczną klęskę Rosji, ale mogłoby otworzyć drogę do reform wewnętrznych, w tym wzrostu demokracji i większej integracji z Zachodem.

  4. Zredukowana rola międzynarodowa – Rosja mogłaby zgodzić się na zmniejszenie swojego wpływu na sprawy międzynarodowe, w szczególności w regionach strategicznych, takich jak Europa Wschodnia czy Bliski Wschód, poprzez zatrzymanie swoich działań ekspansyjnych. Jednocześnie Rosja mogłaby zachować swoje obecne granice i zasoby naturalne, ale straciłaby status globalnego mocarstwa.

  5. Izolacja gospodarcza i polityczna – Londyn mógłby zaproponować Rosji wybór między totalną izolacją a przystąpieniem do bardziej współczesnej, zrównoważonej gospodarki i współpracy międzynarodowej. Izolacja, na którą Rosja może się zgodzić, oznaczałaby zamrożenie rozwoju, wzrost biedy i stagnację w kraju, ale bez zewnętrznej interwencji. Z kolei zgoda na współpracę międzynarodową wiązałaby się z ograniczeniem ambicji imperialnych i przyjęciem nowego, bardziej pokojowego kursu.

  6. Podział RosjiBardzo ryzykowna opcja, ale Londyn mógłby postawić na dezintegrację Rosji w sposób kontrolowany. Mniejsze, bardziej lokalne państwa mogłyby uzyskać niezależność (np. Kaukaz, Syberia), ale to pociągałoby za sobą ogromną niestabilność, kryzys humanitarny i potencjalną wojnę domową w Rosji. Choć to ekstremalne rozwiązanie, mogłoby ono skutkować osłabieniem Rosji i zredukowaniem jej zdolności do dalszej agresji.

  7. Podporządkowanie regionów granicznych – Londyn może zaproponować Rosji, aby zgodziła się na utrzymanie kontroli nad swoim terytorium, ale z podziałem stref wpływów. Takie rozwiązanie mogłoby ograniczyć rosyjską ekspansję na zachód, w zamian za utrzymanie regionów takich jak Kaukaz czy Syberia pod pełną kontrolą Moskwy

Łaskawość Londynu w tej sytuacji może odnosić się do postawy, w której Zachód daje Rosji wybór, ale nie pozwala jej na niewłaściwą drogę (np. kontynuowanie agresji czy dalsze imperialne dążenia). Sugerowanie Rosji, by wybrała „swój koniec” w sensie politycznym i militarnym, to rodzaj subtelnego, ale bardzo silnego nacisku, który może wymusić na Rosji przyjęcie mniej dramatycznej porażki w zamian za zmianę kursu i wyjście z wojny. To także gest dyplomatyczny, który daje Rosji „godną” alternatywę, z minimalnym ryzykiem totalnego zniszczenia, a raczej zagraża jej przyszłością jako imperium.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 12:56
27 lutego 2025 13:13

Chyba musimy ustalić parę spraw. Czy mówimy o TYM Bałtyku który można zablokować stawiaczem min? Royal Navy na tym jeziorze może występować przy okazji zlotów, parad czy innych imprez okolicznościowych, koniecznie z orkiestrą. Tak przy okazji to transporty z drewnem na statki przez Bałtyk skończyły się już dawno. Anglia już ich nie buduje, noszenie przez ślicznotki naturalnych futer stało się demode. Co do  USA to pisze Pan o otoczeniu USA. To mi przypomina ZSRR / Rosję która zajmując pół mapy Świata zawsze byłą otoczona. Jak Pan wyobraża sobie otoczenie Stanów i odcięcie od Pacyfiku?

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 13:15

Stąd wizerunki wielkich wojowników, którzy skończyli tragicznie.

Wybieraj Rosji, albo układaj się.

zaloguj się by móc komentować

pike @stanislaw-orda 27 lutego 2025 11:55
27 lutego 2025 13:21

W tamte okolice swoje odpady wysyła też tzw. Zachód…

Przepisy MAEA wymagaja aby odpady nawet o małej radioaktywnosci izolować przez kilkaset lat.

Ale promieniotwórczość to tylko część problemów…

Poważnym problemem jest gromadzenie ścieków.

Już 60 wielkich zbiorników z nimi uległo awariom. Ten W Brazylii rozpadł się całkowicie……

W USA w 1992 roku mieli taki wypadek , że wyciekło wtedy około 4 miliony litrów tej "wody" na pustynie Mojave,

która skażona została w promieniu wielu kilometrów. 

I firma Molycorp musiała tą kopalnie w Moutain Pass w 2002 zamknąć…

zaloguj się by móc komentować

bolek @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 13:29

"A te warunki to spore koncesje na wydobywanie "metali ziem rzadkich i inne sprawy" - jak to określił Trump."

Czyli ta wojna jest "surowcowa"?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Drzazga 27 lutego 2025 13:12
27 lutego 2025 13:30

To na niewiele się zda w przypadku Rosji. Tam dominuje mentalność mongolska - tzn dopóki można zarobić na wojnie to jest dobrze, ale przegrany natychmiast zostaje sam z problemami. 

Po przegranej I wojnie upadło Imperium Rosyjskie, po przegranej wojnie afgańskiej upadł ZSRR. Gdy przegrają Specjalną Operację Wojskową upadnie Federacja Rosyjska, z cego elity rosyjskie z Putinem włącznie zdają sobie doskonale spawę. Przegrana wojna dla Rosji oznacza rozpad Federacji.

W przypadku zakończenia wojny ukraińsko-rosyjskiej linią demarkacyjną na linii frontu Rosjanie będą świętować to jako zwycięstwo. Gdyby mieli się wycofać do granic z przed 2022 to będą próbować powtórzyć casus Czeczeni i ponownie uderzyć (pod innymi władzami) za kilka lat. Natomiast wycofanie ich za granice sprzed 2014 roku doprowadzi do rozpadu Federacji Rosyjskiej.

Niezbyt ciekawe opcje, ale tak wygląda realny świat.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 13:31

No nie wiem, nie wiem.

Na razie ropa przebiła dołem granice $70 i spada. Na deal z Rosją mi to nie wygląda, raczej na dalsze negocjacje i pałowanie.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Autobus117 27 lutego 2025 13:13
27 lutego 2025 13:31

The Centre for Geopolitics
Professor Brendan Simms, Director:

Why the Baltic matters to Britain (and vice versa)

Council on Geostrategy:

https://www.geostrategy.org.uk/?s=baltic+sea
 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @zkr 27 lutego 2025 13:31
27 lutego 2025 13:43

Wydaje mi się, że to kumple tych od globalnego ocieplenia. Aha i od covida. OD pisał o "kluczowym znaczeniu" Kluczowym?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Pioter 27 lutego 2025 13:30
27 lutego 2025 13:48

Świetne i najbardziej prawdobodobne wnioski Pioter jeżeli chodzi o zakończenie tego konfliktu. Rosja - to stan także umysłu wodzów i generalicji tam panującej. Jak długo mozna własny naród tak ubezwłasnowolnić jak roboty mechaniczne?.Sprowadzenie narodu do pozycji sołdata,na rozkazy ,gdy ma się takie terytoria zasobne w surowce -jest wynikiem idiotyzmu władzy i tyle.

Rosjanie mogliby żyć w swoich granicach zasobnie i bez tej nędzy na codzień ,a nie wieczna wojenka ojczyźniana...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Pioter 27 lutego 2025 10:34
27 lutego 2025 13:56

Te srebrne odniesienia do minionych herosów to 'humanistyczne wzorce' na "heroiczne czasy" [© BoJo]. Srebro to metal "ciemnej strony MOCy".

Zajrzałem do sieci co tam w temacie nakładu no i motywem wspólnym jest nakład 500 egzemplarzy!  Ale oni tam w Niue tak od zawsze pińcet rok w rok!

Nominał FIVE = FAUST !  Waga  2 uncje [1+1 aluzja do JEDENASTEJ sefiry, która niesie destrukcję?] czyli 62,20 g a czystego metalu 62,14 g.

 

W roku 2023 pojawia się Cezar. A prawica ściśnięta w pięść (sic!). Cezar był mańkutem ! W lewej dzerży miecz.

Motywy za rok 2023 [antydatowanie] to otwarta walka na froncie w latach 2022-2024.

 

2024 [Spartacus / Geronimo / KHAN / Jeanne D'Arc (ulubiony w Niue)] to odniesienia do (ewentualnej) rozruby w miękkim podbrzuszu Moskowii ?

 

Te unikaty można nabyć tak od 20 marca bieżącego roku.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 12:58
27 lutego 2025 13:56

Przyznaj się ODyrektorze,że tak sobie wziąłeś do serca,że zastosowałeś blokadę na swoich notkach.Jak znam życie to tak się pewnie stało. Wątpliwości to my teraz mamy wszyscy,wobec chaosu jaki nam robią politycy -dosłownie z pupy-średniowiecze.Możemy sobie gdybać tylko. Ale to nie moja sprawa i nie zamierzam się wtrącać.Kropka.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 13:58

Jeszcze w temacie GB.

JEF:

The Joint Expeditionary Force: Baltic Interests

CEPA:

The British-Baltic Defense Model

"While some have argued that Finnish and Swedish NATO accession has turned the Baltic Sea into a “NATO lake”, the reality is more complicated. Russia still has access to the sea via ports in St Petersburg and Primorsk, and the exclave of Kaliningrad remains an unresolved thorn in its neighbors’ defenses."

dalej:

"Last, but not least — the British and the Balts also collaborate on defense innovation. With the UK a continental tech hub and soft power influencer, and the Baltics rapidly emerging as the next “Silicon Valley” of Europe, the two regions are deepening investment relations as well. A great example of this cooperation is Britain and Estonia jointly managing NATO’s new tech accelerator — DIANA."

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 14:01

(...)Pan jak zwykle ma defetystyczne wizje. Nic na to poradzić nie mogę. Ja tam będę się cieszył z wojny z Rosją. Bo to jedyna chwila, aby można było skutecznie jej coś zabrać (...)

My nie zabierzemy z pewnością ( mam na myśli Polaków).  Ciekawe gdzie Pan zwieje jak coś pójdzie nie tak ?  Nie spala mnie troska o Zełenskiego i nie czytam Wyborczej. No może jak obejrzę Skrzypka na dachu i zaśpiewam:

Gdybym był bogaczem

Jaba daba daba jaba daba daba dam(...)

Jednak prosze uważać aby Putin "nie przypalił boczków"- bo na razie nieźle mu idzie... Te "hektary" na wschodzie dla oligarchów to nie nasz interes ( mam na myśli Polaków oczywiście ).  Proszę się zaciągnąć na ochotnika - podejrzewam że nigdy nie był Pan na poligonie z kałachem w ręku.. Lepiej kogoś podpuścić ...n-est ce pas ?

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80 27 lutego 2025 13:31
27 lutego 2025 14:02

Tu było wcześniej, na blogu @magazyniera omawiana oferta branży olejowej, przy sponsorowaniu serialu "Choosen".

W serialu Landman, jaki wyszedł w listopadzie 2024:
https://www.imdb.com/title/tt14186672/

Tam pada oferta wprost od branży paliwowej, że najlepsza cena baryłki ropy i dla producentów i dla konsumentów jest w przedziale $70 a $80.

Jeśli Trump, jego administracja (poprzez zwiększenie produkcji)... ale i inni macherzy z brany finansowej (z WallStreet, City, może Dubaju/Rijadu) zdecydują się zbić cenę do $50, to znaczy, że grillują Rosję. Bo mniej więcej takie są koszty wydobycia w Moskowii. I to wbrew swojej własnej branży, jak a wyniosła Trumpa do wyborów.

Nie czytam więc już żadnych niusów, nawet tych ze Stooq'a. Zęby mnie bolą, jak pomyślę o tym wszystkim, co się wyprawia. Śpi się też ciężko.

Tylko wykres ropy obserwuję.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 12:25
27 lutego 2025 14:06

> Bałtyk dla Anglii jest kluczowy.

Wrzucilem juz pare ciekawych linkow ale teraz wrzuce ponownie pewna mape (artykul tuz sprzed inwazji):

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 27 lutego 2025 13:48
27 lutego 2025 14:12

niestety, ale to zbyt piękne, czyli naiwne wyobrażenie. Rosjanie maja tylko taki  wybór, że albo sami zostaną skolonizowani (zwasalizowani), albo  będą wokół swoich granic utrzymywać  swoich wasali, czyli tzw. strefy buforowe.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @bosman80 27 lutego 2025 14:02
27 lutego 2025 14:15

"Tylko wykres ropy obserwuję." - nooo nie tak dawno @Matka Scypiona : dolar ma pokrycie w ropie i gazie,słuszne wnioski . Czy producenci to przeboleją?...w razie zbijania ceny?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bolek 27 lutego 2025 13:29
27 lutego 2025 14:16

To kontrybucja wojenna. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 27 lutego 2025 13:31
27 lutego 2025 14:19

No przecież pisałem z miesiąc temu, że ropa bedzie spadać. Czego Pan nie wie?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 13:05
27 lutego 2025 14:21

Ja upraszczam, a Ty komplikujesz. Zwłaszcza, że podejrzewasz, iz Chiny wymyślają jakieś swoje własne technologie. To mnie bawi, bo Chiny tak naprawdę żadnej nowej technologii nie wymyśliły. Co najwyżej ukradły.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Autobus117 27 lutego 2025 13:13
27 lutego 2025 14:24

To proszę dobie przypomnieć Wojnę Krymską. Kto miałby Anglii zablokować Bałtyk? Rosja? Niemcy? Wolne żarty. Dania jest w ścisłym.m sojuszu z Anglią. 

No i Nałtyk jest bardzo ważny. Studiuję mapy i to widzę. No ale na siłę nie bede przekonywał.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 27 lutego 2025 14:12
27 lutego 2025 14:26

Sęk w tym Stanisławie,jak pan się też orientuje,który porządnym ludziom spędza sen z powiek:

że Rosja chce tylko kolonizować osobiście,do czego zatrudnia armie nie tylko militarną,ale finansową ,propagandową i co tam jeszcze,gdzie tylko może,nie szczędząc kasy,bo naród zaprawiony w nieustającej biedzie .

Jak na razie Wasale mają dość stref buforowych i coraz więcej buntów sie mnoży,mimo sieci pułapek gospodarczych.Niestety władze rosyjskie czerpią "duchowść "z sił Imperialnych -wprost łkając nad upadkiem ZSRR... i dlatego to źle wrózy......na przyszłość...

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 14:27

<<Dlatego twierdzę, że Rosja napadła na Ukrainę za zgodą USA. Jej rola sprowadza się więc do roli murzyna,》

Pisałem już pod inną notką,że wierzę w pradziwość twierdzenia Putina z +- maja '22 , iż został on oszukany. :)))

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 27 lutego 2025 13:56
27 lutego 2025 14:27

Jaką blokadę na swoich notkach? Nic nie blokuję.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 27 lutego 2025 13:58
27 lutego 2025 14:29

Proszę to skierować do Autobusa117....on wątpi w Bałtyk.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @bosman80 27 lutego 2025 14:02
27 lutego 2025 14:29

Gdzieś czytałem, że Trump myśli o cenie 20 - 30 USD za baryłkę. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 27 lutego 2025 14:01
27 lutego 2025 14:31

Nigdzie nie zwieję. Moge wyjechac na wywczasy na Ukrainę lub do Rumunii, ale to tylko 1,5-2 miesiące. 

Może jestem psychopatą, ale się nie boję spadających rakiet..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 27 lutego 2025 14:06
27 lutego 2025 14:34

I nikt nie widzi tych północnych i południowych kleszczy...Anglia musi kontrolować Bałtyk, jeśli chce być nadal mocarstwem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 27 lutego 2025 14:29
27 lutego 2025 14:36

U mnie w komentarzu...:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:29
27 lutego 2025 14:40

> Proszę to skierować do Autobusa117....on wątpi w Bałtyk.

Kieruje miedzy innymi do Kolegi A117 :)
Pana nie musze przekonywac, Brytole Baltyku jak i linii Baltyk - Morze Czarne nie odpuszcza.

Jak napisano w jednym z linkow:

"Britain’s economic and political connection to the Baltic Sea Region stretches back more than a thousand years. "

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:19
27 lutego 2025 14:42

"No przecież pisałem z miesiąc temu, że ropa bedzie spadać. Czego Pan nie wie?"

No nie wiem, czy faktycznie będzie spadać (żeby dociskać Rosję). :-) Czy że będzie chodzić w granicach $70-$80, jak lobbuje amerykańska branża paliwowa.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Drzazga 27 lutego 2025 14:29
27 lutego 2025 14:45

"Gdzieś czytałem, że Trump myśli o cenie 20 - 30 USD za baryłkę."

Raczej nie, aż tak bardzo. Koszt produkcji u Saudów, to jest właśnie te $20. W Rosji $50, a amerykańskie koncerny paliwowe życzyłby sobie cenę chodzącą w granicach $70-$80. Jako kompromis tego, co dobre dla producentów, ale i ok dla konsumentów.

zaloguj się by móc komentować


peter15k @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:31
27 lutego 2025 14:50

Na Brookynie nie będą spadać.  Chociaż tam ktoś "odpalił" tunele. Nie boi się Pan "remontu Dworca Gdańskiego" ? Bo na X atmosfera gęstnieje...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 27 lutego 2025 14:46
27 lutego 2025 14:54

No tak...;). Ale @qwerty uważa, że oni się kończą. Czekam teraz kiedy USA podłoży się - dla równowagi - Anglikom...:).

Bo ja tu widzę jskoś wymianę barterową, ktora ma obciążyć wasali. USA już dostało i Trumpa rozpiera radość, jak chłopca, że dostał resoraka. Teraz Anglia musi coś dostać, a jedyne ci USA może zaoferować, to kawałek terytorium Rosji, ale strategicxnym.znaczeniu dla Anglii. Oczywiscie będzie to w formie wojny, ale wygranej przez "nato". Choć będą groźby użycia nukleonu i wielu się wystraszy na serio. No ale ja nie pękam - w końcu wierzę w zmartwychwstanie...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 27 lutego 2025 14:50
27 lutego 2025 14:56

A niech remontują

 Przydałoby się wyburzyc ten PKiN, bo jest brzydki jak...już nie powiem co.

Króleeiec bez Rosjsn ma swoją cenę i ja to rozumiem. Na X tego nie rozumieją - chcą forsy bez ryzyka. A czegoś takiego nigdy nie było 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:24
27 lutego 2025 14:58

"To proszę dobie przypomnieć Wojnę Krymską." Nie mogę sobie przypomnieć czy mieli Starlinka czy jeszcze nie. Bałtyk dla Anglii jest kluczowy? Trzy kraje nadbałtyckie 2000 żołnierzy /z tego połowa to obsluga samolotów, administracja i kucharze. Aha jeszcze orkiestra - mają dobre/ i 8 samolotów. Rządzą. Obok Rosja i Białoruś. Rozmowa o blokowaniu Bałtyku ma tyle sensu co przemyślenia Strategy&Future Bartosiaka. 

Tak czy inaczej ta dyskusja nie ma sensu. Uciekam, bez odbioru. Pozdrawiam.

Wojna Krymska, szarża lekkiej brygady ech ....

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:56
27 lutego 2025 15:24

O ile dobrze rozumiem ryzyko rakietowe chce Pan wziąć na siebie czy tylko podzielić się z Polakami jak Niemcy migrantami ? 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Autobus117 27 lutego 2025 14:58
27 lutego 2025 15:32

> Trzy kraje nadbałtyckie 2000 żołnierzy

Bo to bylo przed wojna.

Teraz troche zwiekszyli swoja obecnosc:

Joint Expeditionary Force (Maritime)

P.S. Wlasnia leci nad Polska B52 z Wysp:


Ten akurat ma wlaczony transponder ale wiekszosci maszyn nad Polska nie pokazuja.
A nad Baltykiem mamy "air show".

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:54
27 lutego 2025 15:32

usa nie dopuszczą aby nato weszło w konflikty zbrojne, czlonkowie na wlasne ryzyko ale potem usa ich wyciągnie z ambarasu i trzeba zapłacić; I, II wś pokazuje po co ta europa i co jest warta.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:34
27 lutego 2025 15:35

anglia mocarstwem? a od kogo biorą kasę jak nie od usa, jak trwoga do usa; to tylko mitologizowania anglii jako narracje dla ....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:31
27 lutego 2025 15:36

nie ma ludzi, którzy sie nie boją; bez ręki, nogi, ... będziesz psychopatą czy inwalidą z wiecznym strachem w oczach [jak zostaną].

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 27 lutego 2025 14:26
27 lutego 2025 15:42

Dajmy sobie spokój z wyjaśnianiem (ergo z tłumaczeniem z polskiego na nasze).

Rosja coś chce, a inni nie chcą, ale muszą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 14:21
27 lutego 2025 15:45

A czy ja napisałem, że wymyśliły?

Polemizujesz ze swoimi konfabulacjami , bo wówczas masz  gwaranację,  że twoje będzie na wierzchu.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @bosman80 27 lutego 2025 14:45
27 lutego 2025 15:50

To by się zgadzało, negocjacje pod płaszczykiem rozmów pokojowych w Rjadzie pomiędzy USA i Rosją ponoć były negocjacjami z Saudami na temat takiej ceny za baryłkę.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Drzazga 27 lutego 2025 15:50
27 lutego 2025 16:06

"To by się zgadzało, negocjacje pod płaszczykiem rozmów pokojowych w Rjadzie pomiędzy USA i Rosją ponoć były negocjacjami z Saudami na temat takiej ceny za baryłkę."

No tak, ale są jeszcze amerykańskie koncerny paliwowe, którym zostało obiecane "drill baby, drill".

https://www.youtube.com/watch?v=_KAlNSoUaj0

Tylko kompromis, jaki oferują amerykańskie koncerny, to cena baryłki w przedziale $70, a $80. A to daje też tlen Moskowii. I jest kwadratura koła.

Patrząc na wykres kontraktów na ropę, będziemy widzieli, czyje interesy przeważą. I jak realnie przebiegają negocjacje. Na razie cena ropy, symbolicznie poniżej $70.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @bosman80 27 lutego 2025 16:06
27 lutego 2025 16:13

Nic nie przeważy. W "rosyjskiej ropie" (także azerskiej czy kazachskiej) spore udziały mają zachodnie koncerny. Przedłużanie wojny bije w ich interesy. Po zawieszeniu działań bojowych powrócaą do poprzedniego dealu.

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @zkr 27 lutego 2025 14:40
27 lutego 2025 16:15

Mnie w tym samym linku kluczowym zdaje się co innego:

"Despite the Baltic’s importance to Britain, our understanding of the region remains limited, as does institutional support for Baltic studies".

Innymi słowy, dysponenci publicznych pieniędzy na granty i subwencje właśnie odpuszczają Baltyk. To jest, ściśle biorąc, "Baltic studies". A przecież, jak nieco wyżej stwierdza prof. Simms,  "w XVIII wieku Bałtyk był głównym źródłem materiałów do budowy statków* oraz rudy żelaza, kluczowych dla siły militarnej i przemysłowej Wielkiej Brytanii". Głupki z Downing Street zupełnie tego nie rozumieją. ;)

* po angielsku do dzisiaj świerk (wyborne drzewo na maszty okrętowe) nosi nazwę spruce - od "z Prus".

zaloguj się by móc komentować

Mingus @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 16:44

Parafrazując… dał nam przykład Trump jak „pomagać” mamy.  Powinniśmy wystawić rachunek dla UA i za Rzeszówi i tranzyt zachodowi lub UA. Zachód i tak odbierze to od UA. Czy coś mnie ominęło, nie słyszałem półsłówka o zwrocie naszych kosztów.  Zaś jeszcze propozycja Polacy idźcie na wojnę z Iwanem = zajmijcie go czymś :), a my zajmiemy się złożami  …. czy ktoś może to poważnie skomentować, ja nie potrafię. 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:23
27 lutego 2025 16:47

<<<Gdy wybuchla wojna sam Coryllus napisal, ze Rosji KTOŚ pozwolił zaatskować Ukraine>>>

Ojcze, podpierasz się autorytetem? Choć to nie grzech to jedna w Twoim wydaniu się tego nie spodziewałem. :)

Okay, dziś urodziny Gospodarza. To jest jakieś wytłumaczenie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 27 lutego 2025 15:24
27 lutego 2025 16:50

Będę ponosił TAKIE SAME ryzyko jak inni. A może nawet większe, bo niedaleko mego miejsca zamieszkania jest poligon i jednostka wojskowa. Jak wybuchła covidoza to twż zachowywałem się spokojnie, choć nikt mnie nie pytał, czy chcę "odpoczywać" od pracy przez 60 dni w sezonie niezbyt wycieczkowym 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 27 lutego 2025 15:35
27 lutego 2025 16:52

Serio od usa? Pierwszy raz słyszę. A obligacje amerykańskie kto kupuje? Sami Amerykanie?.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 27 lutego 2025 16:06
27 lutego 2025 16:54

To proszę sobie sprawdzić,gdzie mają swoje złoża koncerny amerykańskie?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 27 lutego 2025 16:44
27 lutego 2025 16:56

Bo to nie byla żadna pomoc - powtarzam, USA zażądały kontrybucji za zakończenie wojny na warunkach satysfakcjonujacych Londyn.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 27 lutego 2025 16:47
27 lutego 2025 16:59

I tłusty czwartek. Podpieram się autorytetem tylko wtedy, gdy widzę, że inaczej się nie da spacyfikować oporu...:). 

Piza rym, tak tylko odświeżam pamięć innym osobom..:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 15:45
27 lutego 2025 17:00

Napisałeś, ze opracowują SWOJE WŁASNE technologie...krętaczu..:). Jak tu z tobą rozmawiać?

zaloguj się by móc komentować

zkr @jan-niezbendny 27 lutego 2025 16:15
27 lutego 2025 17:04

> od "z Prus"

Podobno taka jest etymologia. Juz to bylo omawiane tutaj.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 27 lutego 2025 16:13
27 lutego 2025 17:08

Wojna wojna ale energie produkowac trzeba:

https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/analizy/2025-02-13/ukraina-kontrowersyjna-decyzja-o-zakupie-rosyjskich-reaktorow

 

"Ukraine’s Verkhovna Rada (parliament) has passed a law allowing nuclear utility Energoatom to buy two Soviet-designed nuclear reactors from Bulgaria cancelled Belene project for expansion of the Khmelnitsky NPP."

https://www.neimagazine.com/news/ukraine-approves-reactor-purchase-deal/

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 27 lutego 2025 15:42
27 lutego 2025 17:09

Grzecznie się z panem zgodzę,bo jestem słaba językowo z rosyjskiego na polski. Już był u nas w kraju taki trybun ludowy co wołał bez ustanku "nie chcem,ale muszem".Także w ujęciu światowym może to wołanie brzmieć,lub grzmieć,jak kto woli...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 17:00
27 lutego 2025 17:10

Całym zdaniem poproszę.

A rozmawiać nie musimy.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 27 lutego 2025 16:13
27 lutego 2025 17:36

Mysle, ze jak to podczas kazdej wojny rozne "Minderbinder'y" i tak dzialaja.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 16:50
27 lutego 2025 17:57

Jak Ojciec Dyrektor jest taki ideowy to proszę się zgłosić na ochotnika do jednostki i szabla w dłoń ( albo kałach czy Beryl kal 5.56 ). Czas pokazał, że racje mieli ci,  którzy jak dotąd nie dali się podjudzić.  Ujawnienie, że USID finansował kolorowe rewolucje i nawet majdan okazało się dla wielu szokiem. Francja, Niemcy  i Anglia ani von der Leyen nie mają zasobów wojskowych do takiej rozgrywki a USA własnie się wycofało ze wsparcia.   No chyba, że będą siły rozjemcze na podstawie odpowiednich ustaleń międzynarodowych. Wtedy i tak Putin rozpocznie akcję - "Lachy chcą wrócić do Lwowa". Wojsko Polskie jest do obrony polskich granic a nie do obrony  interesów na Ukrainie, z którymi nie mamy nic wspólnego.

zaloguj się by móc komentować

zkr @peter15k 27 lutego 2025 17:57
27 lutego 2025 18:00

> Wojsko Polskie jest do obrony polskich granic a nie do obrony  interesów na Ukrainie, z którymi nie mamy nic wspólnego.

Naszym interesem jest miec granice z Ukraina a nie z Rosja.
Oczywisicie mam na mysli Ukraine z rzadem, ktory nie jest marionetka Rosji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:23
27 lutego 2025 18:19

Tak,  tak...

...  srali  muszki  do  pietruszki  !!!

 

Pan  to  ,,LOmJe,,  kota  ogonem  odwracac,...  bo  wszyscy  dookola  to  ,,naiwne  debile,,  tylko  Pan  ,,najmONdZejszy  we  wsi  i  ,,ciemnemuludowi,,  na  portalu  SN   ,,wyjasnic  mOsi,,...  bo  inaczej  ,,sie  LOdOsi,,. 

Nic  sie  Henry`emu  ,,nie  nalezalo,,  -  to  Panska  opinia,  a  Henry  dobrze  Panu  napisal  i  to  juz  w  pierwszym  komentarzu  -  bo,  ze  Trump`ek  BREDZI  -  i  to  juz  od  poczatku  swojej  detej  ,,prezydEtury,,  NIEBYWALE  to  fakt,  ale,  ze  Pan  TEZ  BREDZI  przytaczajac  te  NEDZNE  PIERDY  z  d*py  wziete,  z  jakiegos  detego  ,,stuka,,  to  juz  jest,  co  najmniej,  ZENUJACE.

To  ze  Pan  usunal  jego  komentarz  -  to  nie  jest  ELEGANCKIE  wyjscie  z  sytuacji.  Zachowuje  sie  Pan,  coraz  czesciej,  jak  BEZROZUMNY  PROWOKATOR...  albo  i  rozumny.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @zkr 27 lutego 2025 18:00
27 lutego 2025 18:21

Oczywiście, że lepiej jest mieć za sąsiada przyjazną Ukrainę. Spytał Pan Ukraińców czy by się ucieszyli z wkroczenia Polskich oddziałów do Lwowa ? Rosjanie to nam podobno prowokacyjnie proponowali dawniej przez Żyrinowskiego a teraz przez Dugina chyba.  Potem uruchomili by uzbrojonych śpiochów u nas - mielibyśmy majdan. Ukraińcy boją się polonizacji w dłużym okresie czasu i bardziej dążą w kierunku Niemiec. Z naszego punku widzenia zawiązane kontakty międzyludzkie z Ukraińcami tu pracującymi są cenniejsze ale w dłuższym okresie czasu.  Może zaprocentuje...może.  

zaloguj się by móc komentować

zkr @peter15k 27 lutego 2025 18:21
27 lutego 2025 18:37

W temacie Dugina. On raczej nie chce z nami rozmawiac.

Aleksandr Dugin: Na eurazjatyckim kontynencie dla Polski miejsca nie ma

 

"Prorok Putina: Rosjanie powinni być w pierwszej kolejności prawosławnymi, w drugiej - Rosjanami i dopiero w trzeciej ludźmi. "
link

No, ale sa "geopolitycy", ktorzy maja inne zdanie o tym Panu :)


 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @zkr 27 lutego 2025 18:37
27 lutego 2025 18:58

No właśnie - dlatego Rosja by nas podpuściła a potem uruchomiła śpiochów. U nas pracuje sporo bardzo sprawnych młodych ludzi mówiących po rosyjsku. Kto da gwarancje kim są naprawdę ? Wtedy Polska zachodnia chętnie przytuliła by się do Niemiec i mamy koniec snów o potędze a nawet państwowości . Obecna pozycja Polski, formalnie nie zaangażowanej bezpośrednio jest bardzo denerwująca. W miarę zorganizowany kraj z siecią autostrad i nowiutkimi centrami logistycznymi, który jest 4-5 partnerem gospodarczym Niemiec ( Rosjan krew zalewa )  stosunkowo już zamożnym ( jadąc po Polsce warto pooglądać nowe domy i samochody ) Komu to przeszkadza ?  USA proponuje już zieloną kartę dla Ukraińców posiadaczy grubych kont. To samo będzie z nami w przypadku jakiejś wojenki - USA potrzebuje wykształconych kadr w konfrontacji z Chinami- otworzy linie kredytowe i podstawi Boeingi za friko. Studeci zwieją zostaną emeryci i renciści - umieralnia. ( Z resztą Rosja ma to samo - chyba że otworzą gułagi )  Kto tu wejdzie ? No pewnie migranci i to chodzi. 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @saturn-9 27 lutego 2025 13:56
27 lutego 2025 19:08

A co Pan powie na okoliczność, że jutro jest podpisywane owe "porozumienie" w Waszyngtonie z Ukrainą, a jutro mamy wielką koniunkcję gwiazd, czyli zjawisko bardzo rzadkie i przez to niezwykłe?

Moim zanniem data podpisania porozumienia została specjalnie wybrana na tę okoliczność, a to oznacza, że do tego porozumienia USA i Anglia przywiązują wielką wagę. I moja fantazja podpowiada mi, że w tym samym dniu, gdzieś w Italii, w jakiejś pogańskiej świątyni zostanie podpisane analogiczne porozumienie, tyle że na wyższym znacznie szczeblu i oczywiscie tajne. I wezmą w tym spotkaniu udział wysłannicy Olimpijczyków i Wężowników. A w święto Holi, gdzieś w Indiach spotkają się przewodniczący rad nadzorczych tych dwóch gangów i zatwierdzą owe tajne porozumienie zawarte w Italii. 

Oczywiście tak tylko sobie fantazjuję...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 17:10
27 lutego 2025 19:13

Ciężko się z tobą rozmawia, ale daje radę wytrzymać. Chyba już sie przyzwyczaiłem do ciebie...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 27 lutego 2025 17:57
27 lutego 2025 19:14

Nie przyjmą mnie...lat 51 - to raz. A dwa - słabo strzelam do celu. Moglbym zabic swojego dowódcę..:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 09:49
27 lutego 2025 19:15

Jeszcze  NIGDY  sie  nie  zdarzylo,...

...  zebym,  tu  na  SN,  czytala  kogokolwiek  z  PRZYMUSU  !!!

 

Dotyczy  to  tez  Pana,...  ale  Tylko  Panu  ,,przydarza  sie,,  BREDZIC  albo  powielac  BREDNIE  chocby  za  ,,takim,,  Trump`kiem,...  a  potem,  jak  w  maglu,  BIC  PIANE.

No  i  ,,nie  lubi,,  Pan  krytyki  pod  swoim  adresem.  Henry  mial  racje,  i  tyle. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:08
27 lutego 2025 19:17

Koniunkcję planet, nie gwiazd.

Gwiazdę mamy tylko jedną i bidulka nie ma z kim zrobić koniunkcji.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 27 lutego 2025 17:57
27 lutego 2025 19:20

Do obrony polskich granic jest Straż Graniczna...;). Właśnie Łucznik robi dla nich karabiny

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Paris 27 lutego 2025 18:19
27 lutego 2025 19:21

No własnie nie wiem, czy on to mówil o Trumpie czy o mnie, bo mi na poczcie wewnetrznej tego nie wyjaśnil do tej pory.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:08
27 lutego 2025 19:24

Wielka konunkcja planet, a nie gwiazd..:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:14
27 lutego 2025 19:24

> Nie przyjmą mnie...lat 51 - to raz.

Dasz Pan rade :DDD

Wymagania dla kandydatów do Wojsk Obrony Terytorialnej

  • Obywatelstwo polskie.
  • Zdolność fizyczna i psychiczna do pełnienia czynnej służby wojskowej.
  • Wiek od 18 - 60 lat dla szeregowych i do 63 lat dla podoficerów i oficerów.
  • Nie był karany za przestępstwo umyślne.
  • Nie był przeznaczony do służby zastępczej.
  • Nie posiada nadanego przydziału kryzysowego.
  • Nie jest reklamowany od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny lub w przypadku nadania przydziału organizacyjno-mobilizacyjnego w formie zbiorowej listy imiennej w jednostce przewidzianej do militaryzacji.

https://www.gov.pl/web/obrona-narodowa/wymagania

zaloguj się by móc komentować

pike @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 16:54
27 lutego 2025 19:26

Złoża USA ma wszystkie ważne u siebie i to w kilku miejscach.

Tylko, że ich problemem jest działalność ochrony środowiska.
Mają liczne tego rodzaju organizacje jaki i nawet pojedyńcze osoby,

które potrafią zablokować budowę jak i eksploatacje każdej kopalni.

Nawet syn Trampa włączał się skutecznie w blokadę kopalni miedzi

na Alasce....Właściciele firm, które angażują się finansowo w budowe kopalń maja z nimi

istny armagedon....

Przykładowo taki myśliwieć F-35 zawiera 417 kilogramów RRE (metale rzadkie)

,które wszystkie są sprowadzane  z Chin!... i do iPhonów Appla też i do 

okretów podwonych typu Virginia również itp. itd. ...

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @zkr 27 lutego 2025 18:37
27 lutego 2025 19:26

Jest to wypełniacz z tematyką odwracania uwagi. Dziś jest jutro będzie inny.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Paris 27 lutego 2025 19:15
27 lutego 2025 19:26

Lubię krytykę, ale konstruktywną...chocby taką jaką stosuje Stanisław Orda. Przeciez jego nigdy nie zbanowałem...:). Myślę wiec, że po prostu Pani nie pamięta ile musiałem zdzierżyc szyderstw i ironii pod swoim.adresem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 27 lutego 2025 19:26
27 lutego 2025 19:31

Dlatego uważam, ze te wszystkie organizacje eko służą jako kamuflażpr9stego faktu, że wszystkie takie metale musza byc produkowane pod nosem i kontrolą....Indii, czyli w Chinach. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 27 lutego 2025 19:24
27 lutego 2025 19:36

Mam znajomych zołnierzy zawodowych. Oni mówią, że jak dowodztwo garnizonu chce się kogoś pozbyc, a nie podstaw regulaminowych, to biorą delikwenta na "okresowe" badania lekarskie. Dowodcy czasem dyscyplinują żołnierzy takim tekstem "jak bedziesz uparty, to pójdziesz na komisje lekarską, a jej nie zaliczysz pozytywnie". Po prostu nie ma ludzi zdrowych. Są mniej lub bardziej chorzy...:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 27 lutego 2025 10:53
27 lutego 2025 19:37

...  100/100  !!!

 

A  Trump`ek  ze  ,,zaHodnio  HolotO,,   spije  smietanke.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 27 lutego 2025 19:24
27 lutego 2025 19:39

Zresztą wojna to nie olimpiada sportowa i co z tego, ze ktos ma dobrą kondycję, jak wzrok mu nie pozwala na dobre strzelanie? Na wojnie trzeba dobrze strzelać. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 11:04
27 lutego 2025 19:41

Pan  naprawde  BREDZI,...

...  i  nawet  sie  Pan  z  tym  nie  czai  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 lutego 2025 19:17
27 lutego 2025 19:41

Wiem smerfie mądralo...zwyczajnie sie przejęzyczyłem

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:21
27 lutego 2025 19:42

Skoro panu zawsze tak śpieszno z wygłaszaniem opinii,to proszę raz na zawsze temat komentarza @Henrego zostawić w spokoju .Czytać i rozumować pan umie i chyba nie chce pan publicznej "satysfakcji",czy pojedynku,bo i tak wykosił pan komentarz. To pana notka,a tego jeszcze brakuje aby wieści na poczcie wewnętrznej rozgłaszać i polemizować publicznie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Paris 27 lutego 2025 19:41
27 lutego 2025 19:42

Proszę sobie odpocząć...:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @qwerty 27 lutego 2025 19:26
27 lutego 2025 19:43

> Jest to wypełniacz z tematyką odwracania uwagi.

No wlasnie nie chce mi sie wierzyc, ze funkcjonuje w przestrzeni medialnej.

Powtorze Baczkowskiego:
"Głównym rodzajem broni rosyjskiej, decydującym o dotychczasowej trwałości Rosji, jej sile i ewentualnych przyszłych zwycięstwach, nie jest normalny w warunkach europejskich czynnik siły militarnej, lecz głęboka akcja polityczna, nacechowana treścią dywersyjną, rozkładową i propagandową."

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 27 lutego 2025 19:42
27 lutego 2025 19:44

Nie rozgłaszam publicznie...po prostu caly czas jestem ciagniety za język w tej sprawie lub prowokowany....przez kobiety...:). Nigdy nie zrozumiem kobiet...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:14
27 lutego 2025 19:46

Proszę się nie krygować - w przypadku mobilizacji Pana powołają będzie Pan mógł sobie postrzelać... z Javelina - to samo leci... chyba że wczesniej dostanie Pan z drona. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 11:15
27 lutego 2025 19:47

On  sam  nie  wie  co  to  bylo  !!!

 

Zmienia  zdanie  jak  kameleon,  jesli  uwaza,  ze  ta  swoja  gadka  wyprowadzi  w  pole  sr*a  zainteresowanych  -  to  grubo  sie  myli,  ale  jeszcze  o  tym  nie  wie,...  bo  prowadzi  go  ...  ,,lUT  merdialny,,.

A  to  juz  nie  zre  tak  jak  kiedys.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 27 lutego 2025 11:16
27 lutego 2025 19:52

Tak,...

...  pieknie  SPRAWA  SIE  RYPLA  !!!

 

Dopiero  minal,  z  ledwoscia,  miesiac  od  inauguracji  ,,prezydEtOry,,  Trump`ka,  a  juz  pol  Polski  zaczyna  sie  smiac  z  jego  ,,osiONgnieNc,,...  ,,straH,,  pomyslec  co  bedzie  dalej.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 27 lutego 2025 10:34
27 lutego 2025 19:52

Eryk Krwawy Topór poprowadził wyprawę wikingów do północnej Rosji...czyli akcja na M. Białym?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Paris 27 lutego 2025 19:52
27 lutego 2025 19:55

Teraz sie śmieja. Potem beda płakac, bo Wielki Komornik ściągnąl z Ukrainy 350 mld $. I to nie ostatnia egzekucja komorniczs. Są nastepni w kolejce...

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 27 lutego 2025 11:46
27 lutego 2025 19:57

No  prosze,...

...  jak  KANTUJA  ,,opinie  sFiatowO,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 27 lutego 2025 19:46
27 lutego 2025 19:58

Prowokuje i prowokuje Pan...ale wytrzymam to....pogadamy za rok

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:44
27 lutego 2025 19:59

A @ Henry jednak płci męskiej jest i pan się sprowokował... Ach te baby,prawda? i jakże zrozumieć można takie laski.? Gdzie tam. A tak już bez obrazy ;Mr Putę też twierdzi na pewniaka ,że został sprowokowany i musiał czołgi wytestować i SOW Ukraincom zrobić,żeby popamiętali ruski miesiąc, upst,sorry  3 lata. A teraz wszystko wyjaśnione,prawda?

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:39
27 lutego 2025 20:02

> Na wojnie trzeba dobrze strzelać.

OK, to mozna wycwiczyc na strzelnicy. Kondycja jest bardzo wazna.
Ale to nie wystarczy.
Jak sie poruszac po miescie aby nie dac sie odstrzelic? Jak unikac dronow? Jak nie wejsc na mine czy uniknac "ajdika"? Temat lacznosci, jak to robic aby nie dac sie namierzyc?
Obecnie wyjscie do lasu z przyslowiowym kalachem (czyli tzw. "pospolite ruszenie") to samobojstwo.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:20
27 lutego 2025 20:04

Tam też może się Pan zaciągnać - porozmawia Pan sobie z migrantami...obezwładnić kogoś z Bliskiego Wschodu . Strzelać też się da... Można oberwać nożem albo butelką ale da się przeżyć...Można sobie porozpylać gaz pieprzowy... zawsze to lepsze niż gaśnica...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:58
27 lutego 2025 20:07

Wydaje mi sie że palmę prowokacji dzierży Pan ...( "Czego się boicie" ) ale nie wiem dla kogo Pan naprawdę pracuje. Mogę się domyslać. Zobaczymy co sie wydarzy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 27 lutego 2025 10:34
27 lutego 2025 20:17

Achilles - Dardanele

Alex the Great - Turcja, Syria, Egipt, Persja

Czyngis Chan - Chiny, Azja Centralna, Persja, ale i...Ruś

Eryk Krwawy Topor - polnocna Rosja

Cezar - Francja, Egipt

Joanna d'Arc - Francja

Spartakus - poludniowa Italia, cieśn. Messyńska

Geronimo - Meksyk

Takie są cele wg tych monet. Najczesciej pojawia sie Turcja. Persja,Egipt, Rosja, Francja.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 27 lutego 2025 19:59
27 lutego 2025 20:18

Panie mnie prowokują...caly czas ten wątek poruszają..

 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @zkr 27 lutego 2025 20:02
27 lutego 2025 20:20

No nie za bardzo, jak się nie ma w pełni zdrowych oczu....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 27 lutego 2025 20:02
27 lutego 2025 20:22

Przerzyłem młodosc na podwórku z kanibalami, wiec drony i inne zabawki to pikuś...:). Po co mi takie szkolenie? 

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor
27 lutego 2025 20:25

Przed jutrem, dzisiaj Starmer został zawezwany przez Trumpa. Przywiózł zaproszenie od Króla ...

I jeszcze 

"Konserwatywny wpływowy Rogan O'Handley został zauważony, gdy w czwartkowe popołudnie wychodził z West Wing, trzymając w dłoni segregator z napisem „AKTA EPSTEINA: FAZA 1”.

Prokurator generalna Pam Bondi powiedziała w środę, że Departament Sprawiedliwości może ujawnić dokumenty w czwartek.

„Myślę, że jutro..."

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 20:22
27 lutego 2025 20:29

> wiec drony i inne zabawki to pikuś

drona na pewnej wysokosci nie widac i nie slychac
ale za to Pan jest widziany
w nocy nie jest lepiej bo termowizja to jest obecnie standard

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 27 lutego 2025 20:25
27 lutego 2025 20:51

Sprawa Epsteina to przykuwacz uwagi. On ma zasłonić najistotniejsze wydarzenie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:21
27 lutego 2025 20:54

Henry  napisal  o  Trump`ku...

...  i  o  Panu,  ze  obydwaj  BREDZICIE  !!!

 

I  ja  sie  tez  z  tym  zgadzam,...  obaj  BREDZICIE  czesto,  jak  potluczeni,...  ale  jednak  zawsze  wymagalam  WIECEJ  od  Pana.  Trump`ek  -  w  sumie  -  od  lat,  elokwencja,  mnie  nie  zaskakuje.

Nawet  Melania  sie  gdzies  ,,schowala,,...  chyba  zeby  sobie  OBCIACHU  nie  robic  od  tych  ,,gleNdUF,,  donaldowo-ilonowych.  

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 27 lutego 2025 20:29
27 lutego 2025 20:54

Myślę, że moi podwórkowi kanibale byli groźniejsi...:). Zresztą człowieka biewygodnego  teraz się zabija tak, aby wyglądqło na zgon naturalny, z powodu choroby, czy czegoś podobnego.

A zresztą bać się śmierci, to odbierać sobie radość życia.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Paris 27 lutego 2025 20:54
27 lutego 2025 20:56

Naprawdę proszę odpocząć...:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:26
27 lutego 2025 20:56

Cierp  cialo,  jak  chcialo  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 19:55
27 lutego 2025 21:03

...  prosze  nie  przeginac...

...  o  tym  detym  ,,wielkim  komorniku,,  PUSTAKU  i  BANKRUCIE  !!!

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Mingus 27 lutego 2025 16:44
27 lutego 2025 22:12

Jedyne wytłumaczenie, że Polska pomaga za free i tak się podkłada jest takie, że na polityków obu opcji są poważne kwity (a dowody są w rękach ukraińskich służb), pewnie niektórzy się domyślą, o jaką aferę sprzed paru lat chodzi...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 27 lutego 2025 22:12
28 lutego 2025 09:44

ukraińskie 'służby' to są posowieckie zasoby personalne z teczkami wywiadow wojskowego i cywilnego od czasów stalina. pojecie 'służby' scenograficznie oddaje ich istotę.

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor
28 lutego 2025 09:57

Nie będę polemizował z komentarzami czy imperium brytyjskie już nie istnieje, czy Bałtyk to jezioro, czy ruscy z chęcią oddadzą Królewiec, albo dla kogo Pan pracuje :) Podobnej do Pana unikalnej (własnej) oceny sytuacji nie zobaczymy chyba nigdzie więcej (przynajmniej ja nie widziałem ) i za nią dziękuję. Może mieć Pan rację z tym ,że ruscy napadli na Ukrainę za zgodą USA. Całe wizerunkowe zło spadło na ruskich i słusznie bo są temu winni ,nie słuszne jest to ,że o zezwoleniu USA nikt prócz Pana nie wspomina. Nie uważam też Pana artykułów za kontrowersyjne a raczej za stonowane :) 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Gotoxy76 28 lutego 2025 09:57
28 lutego 2025 14:00

I  slusznie,  ze...

...  Pan  nie  bedzie  polemizowal  !!!

 

Kazdy  z  nas,  a  jesli  nawet  nie,  to  zdecydowana  wiekszosc  z  nas  ma  jakas  ocene  sytuacji  -  mniej  lub  bardziej  racjonalna,  ale  ma.

Racja,  ze  ,,Ruscy  napadli  na  Ukrow,  za  zgoda  USA,,  -  ma,  jak  najbardziej,  rece  i  nogi,  tj.  ze  jest  baaardzo  PRAWDOPODOBNA.

Rozchodzi  sie  tylko  o  to,  ze  @OD  ,,urzadza  sobie  niesmieszne  prowokacje,,  a  przy  tym  bywa  ,,niegrzeczny,,.  Tylko  tyle.

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 27 lutego 2025 20:51
28 lutego 2025 15:47

Ale flaga brytyjska wywieszona do góry nogami przed Blair House, preydenckim domem gościnnym naprzeciwko Bialego Domu, w którym zatrzymał się Stramer to jak informacja numizmatyczna :)

Flaga do góry nogami jest sygnałem skrajnego niebezpieczeństwa w wojsku USA

Ciekawe czy to niedopatrzenie czy raczej upomnienie lub brak szacunku dla przyjaciół z GB?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 28 lutego 2025 15:47
28 lutego 2025 16:44

To drugie. Amerykanie mają kompleks Anglii i zawsze muszą zademonstrować, że wygrali kolejne rozdanie. Takie bardzo bogate "wieśniaki" (przepraszsm mieszkańców polskich wiosek, ale chodzi mi o mentalność zakompleksionego człowieka) .

Podpisuja porozumienie w Waszyngtonie, a nie w Londynie. Ale następne podpiszą w Londynie...:)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować